Dato objekt.

Tags:    java

Jeg søger et objekt der kan indeholde et tidspunkt, minimum ned til minutter.

Har kigget på java.util.date, men det ser ud til at denne klasse er forældet siden v. 1.1.

Jeg tror at den prøver at henvise mig til calender, men for mig ser det ikke ud som om at kalender(eller rettere under klassen georgiancalander) kan indeholde et tids punkt. Hvad calender klassen så gør kan jeg ikke helt gennemskue.

Men jeg skal altså bruge en klasse der kan gemme et tids punkt, hvilken skal jeg have fat i, hvordan bruges den eller skal jeg lave min egen?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal bruge GregorianCalendar på følgende måde:

Fold kodeboks ind/udJava kode 

Set metoden virker på samme måde som get, så det skulle også være muligt at ændre fields, hvis du ikke lige kan finde en egnet constructor.

Du skal lige være opmærksom på, at genierne har valgt, at månederne starter ved 0 (Jan = 0).

Jeg burde have skrevet det her i den første post... Jeg skal også have tiden til at gå... Ændre det meget, eller er det stadig næste samme koncept?

Og undskyld at jeg glemte det først:$

Calendar/GregorianCalendar bruges til at holde et tidspunkt, så du kan i princippet bruge det til hvad som helst. Hvis du vil have tiden til "at gå" kan du tilføje sekunder, minutter whatever med add metoden. Alternativt kan du bruge Calendar.getInstance(), som returnerer et objekt med computerens tidspunkt lige nu.

så man kan lave en Thread der bare kalder Calender.gerInstance() hele tiden, og opdatere GeorgianCalendar?

t