Resource id #3

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej
Jeg får en fejl når jeg laver en mysql_query() for at hente træningsgennemsnitet, når man skal træne. Mit problem er at den ikke laver udregningen forkert fordi jeg får en fejl:
Fold kodeboks ind/udKode 

Nogle der ved hvad det betyder?
Håber i kan hjælpe mig. Tak på forhånd :)
Fold kodeboks ind/udKode 

Raffer

Indlæg senest redigeret d. 19.08.2008 14:20 af Bruger #13018
13 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvilken fejl får du?

Du ved godt det ikke er en fejl?

Din $tg gør præcist som du siger den skal :P

Tror det du leder efter er enten http://php.oregonstate.edu/manual/en/function.mysql-fetch-array.php

eller
http://php.oregonstate.edu/manual/en/function.mysql-num-rows.php

eller
http://php.oregonstate.edu/manual/en/function.mysql-result.php

Med fetch:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

*** Ikke test ***

Indlæg senest redigeret d. 19.08.2008 14:46 af Bruger #11386
"den gider ikke" er nu altså heller ikke meget brugbart! Du må teste lidt for at finde ud af hvor det går galt, enten ved at bruge en editor med debugging (*host* TSW phpCoder *host*) eller ved at udskrive de forskellige variabler, så du kan se om de har de værdier du regner med. På den måde kan du finde ud af hvor det går galt, og derefter hvorfor.

Mvh.

Kasper (TSW)

Jeg får ikke nogen fejl, men den regner min query forkert
Resource id #3 er fejlen

Hej Raphael,

$tg indeholder en resource reference til de data du har hevet ud, men du forsøger at bruge den som var det en værdi hentet ud af databasen. Du skal bruge fx mysql_result() funktionen til at hente tg værdien ud af din resource reference.

Mvh.

Kasper (TSW)

Hej Raphael,

$tg indeholder en resource reference til de data du har hevet ud, men du forsøger at bruge den som var det en værdi hentet ud af databasen. Du skal bruge fx mysql_result() funktionen til at hente tg værdien ud af din resource reference.

Det forstår jeg ikke helt?

Inde i rækken tg er der et tal, og det tal får den ikke hevet ud af databasen

Hej Raphael,

^^ Jeg tror at kasper svarede på dit spørgsmål :D

ved ikke selv noget om det vil jeg lige sige :D

Hej Raphael,

Det forstår jeg ikke helt?

Inde i rækken tg er der et tal, og det tal får den ikke hevet ud af databasen

Altså du vælger kun rækken men du henter ikke dataen ud

Det skal du bruge en anden mysql funktion til (se min post)

Når på den måde :), men det virker altså stadig ikke

Koden ser nu sådan her ud
Fold kodeboks ind/udKode 

"virker ikke" er som regel ubrugeligt :). Kom med de eventuelle fejlbeskeder du får, eller hvordan/hvorfor du mener at det ikke virker.

Mvh.

Kasper (TSW)

<< < 12 > >>
t