Er det Asp.net eller Javascript ?

Tags:    .net

Hej alle sammen,

Jeg har et mindre problem. Jeg kan forstå hvad denne nedsenstående kode gøre, men har svært ved at se om det er .net eller Javascript !

txtSoeg.Attributes.Add("onkeypress", string.Format("if(event.keyCode==13) return {0}", searchFunc));

onkeypress", er vist Javascript ?

Hvorfor behøver man overhovedet...tjeek her om den tastet key er enter!

Jeg har altid troet når man indtastet noget i en søgebox og trykket enter bagefter , så virket alt af sigg selv!

Lad nu være med at jamme den Send-knap!

Forstår ikke dit problem. Hvorfor har du en kode som du ikke ved hvad er, du må da have fundet den i sammenhæng med noget mere. For mig ligner det mest JS.
Hvis du ikke har mere kode end det der, kan jeg da godt forstå at den ikke fungerer, der er jo en tilhørende funktion til den.

Det er sådan set begge del. Koden i sig selv er .NET (C# for at være præcis), men den udskriver en attribut, onkeypress, på et tekstfelt, går jeg ud fra, og indsætter noget javascript kode der. Hvorfor den vælger at checke for enter er uvist, det afhænger af sammenhængen.
Og næste gang, så vær lidt mere forsigtig når du selv trykker på enter, 3 forumposts er lige rigeligt. ;)

prøv på google at skrive noget i søgefeltet og tryk enter, det skal fungere sådan.

Dog har asp.net det problem der kun er én form, sikkert med flere knapper, hvorfor man skal tildele dem en event selv - omend er det lettere at lave et asp:panel og sætte defaultButton på den.

/J

t