Netværkskort-problem, MSN

Tags:    diverse

Jeg sidder her med et tilsyneladende uløseligt problem, det er sådan at jeg pt. er på efterskole, på Samsø som i øvrigt har en ganske fin forbindelse, VPN porten er blocked så jeg kan ikke prøve at connecte den vej. Alt virker ellers fint pånær når jeg prøver at logge på MSN, både under Windows og Linux. Jeg kan simpelthen ikke komme på, med nogen klient, kun med Webmessenger, så jeg er pænt screwed.

Jeg har søgt på noget med min firewall og antivirus (NOD32). Men da problemet er det samme på begge OS'er er alt sådant udelukket, og der skulle ikke være nogle problemer med min MAC adresse hvor noget er blevet blokeret. Windows Live Messenger kommer med fejlen (80072745), men deres guide ser ikke ud til at kunne løse det.

Jeg har i øvrigt også oplevet problemet til LAN, i spil, men har aldrig rigtigt taget det som noget specielt.

Problemet er både på Trådløs og Kabel, så jeg tror problemet ligget lokalt.

Spørg endelig for mere info, hvis jeg skulle have glemt noget vigtigt

På forhånd tak

Indlæg senest redigeret d. 16.08.2008 19:06 af Bruger #12963
9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey Søren,
du kan forsøge at ændre din MAC addresse med en MAC spoofer, for at se om det gør nogen forskel.

At ændre sin mac addresse, kræver ikek særlig meget, hverken på xp,vista eller linux,

I xp/vista er en ædnring i registerdataabsen + at deaktivder og aktiver netævkrsforbindelse nok, og det er også ligesånemt i linxu, kan ikke lige huske hvordan man gør.

Det var da rart at høre at du fandt ud af det. Det kan være Miranda har nogle bugs der gør den ikke kan køre sammen med Live, hvem ved.

De har højt sandsynligt blokeret den via deres firewall. En løsning kunne være at bruge en proxy til at omgå den med.

Prøv at kigge her

http://www.proxy4free.com/

Desværre nej, glemte jeg at skrive. Andre kan snildt gå på MSN osv. men det er kun mig der lader til at have problemer.

Det eneste skulle være hvis de af en eller ande grund har blokeret min MAC adresse fra at bruge MSN porten, det vil være det eneste der kan forklare det, når alle 3 styresystemer ikke "virker".

Indlæg senest redigeret d. 16.08.2008 21:45 af Bruger #12963
Har du prøvet at deaktivere din firewall middlertidlig for at se om det så virker?

Kan du godt surfe på nettet?

Alt virker pånær at forbinde til MSN, og at slå firewall fra virker heller ikke, prøver med TOR og ser om jeg kan få det til at virke, for så har jeg noget på netværksfyren herovre :-)

Problemet er løst, grunden ligge ikke lokalt hos mig, men i skolens netværk der kun tillader at man logger på med Windows Live Messenger, da jeg prøvede at afinstallere mine andre og installere Live Messenger virkede det fint, men så snart jeg installerede Miranda igen, opførte den sig mærkeligt, også selvom jeg brugte Live Messenger.

MÆRKELIGT!!!

t