Registrering af mus- og tastaturaktivitet?

Tags:    delphi

Hey... Jeg skal have mit program, der kører minimeret, til at registrere brugerens brug af mus og tastatur. Hensigten er så at programmet skal "poppe" op, når der er indtastet x ord eller musen har bevæget sig i x minutter. Hvordan får man programmet til at registrere den slags, når det foregår uden for formen / programmet?

Håber der er nogen, der har et godt forslag :)

MVH
Søren Riis



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kunne læse denne forum om hvordan du laver em hook (key logger). Derefter kan du lave lidt videre på programmet, så hvis memoen (hvor den skal skrive de ting der bliver trykket) står et ord, så åben programmet, eller sådan noget!!!

http://www.udvikleren.dk/thread.php?techid=&f=2&t=1528

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...

[Redigeret d. 25/04-04 17:57:19 af Shafh]



Gider du at svare om hvad du synes?
Jeg syns ikke du svare



Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...



Du kunne læse denne forum om hvordan du laver em hook (key logger). Derefter kan du lave lidt videre på programmet, så hvis memoen (hvor den skal skrive de ting der bliver trykket) står et ord, så åben programmet, eller sådan noget!!!

http://www.udvikleren.dk/thread.php?techid=&f=2&t=1528

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...

[Redigeret d. 25/04-04 17:57:19 af Shafh]

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...



Hey Shafh

Beklager der sene svar, men har ikke været på de sidste par dage. Jeg har nu fået programmet til at registrere museaktiviteten.
Det er et udemærket forslag du kommer med ang. den Hook, men kan det ikke laves i en timer, der bare tjekker om spacebar benyttes? Er nemlig ligeglad med HVAD der bliver skrevet - det interesante er HVOR MEGET, der der bliver skrevet. Skal altså kun bruge antal spacebar berøringer, så jeg kan beregne hvor mange ord, der er skrevet.

Har du evt. et kode eksempel?

På forhånd tak

MVH
Søren Riis




Hey igen... Jeg lukker tråden nu, da jeg selv har fundet en (primitiv, men funktionel) metode...



t