Menu: billede skal skifte ved klik

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
Jeg har på www.musikipedia.dk lavet en toggle menu (tror jeg det hedder). Når man klikker på fx kategrien "Funktioner" skal +billedet (billeder/plus.gif) til et minus (billeder/minus.gif). Hvis man igen klikker på kategorien så underpunkterne forsvinder skal billedet skifte tilbage til +, osv..
Er det muligt med noget JavaScript? Selve menu-scriptet findes her:
www.musikipedia.dk(menu.htm

Jeg kunne også godt tænke mig at menuen forbliver åben når man er på en af undersiderne. Dvs. at hvis jeg klikker på "funktioner" og klikker mig ind på undersiden "Alle funktioner", så skal undersiderne i menuen ikke forsvinde når jeg er på den nye side.
Er det muligt når alle siderne bruger samme include script?

Jeg er meget dårlig til JacaScript, så tingene skal skæres lidt ud i pap :)

15 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Umiddelbart var dit svar, Brian, det mest brugbare (om end det også var ret sort). Det andet var bare sort snak - husk på jeg intet aner om Javascript...

>Jeg har ikke til formål at skrive det hele for dig, bare at hjælpe dig på vej.
Jeg er nok desværre nødt til at få det hele skrevet ned, hvis jeg nogensinde skal få det til at virke :S

Den javascript kode jeg gav dig gør det du beder om. Det eneste du mangler er server koden og dette er javascript. :) Hvis du skal bruge hjælp til PHP må jeg forslå PHP forummet.

Hej Lasse,

Du bad om at få tingene skåret ud i pap, og det synes jeg bestemt at du har fået, især af Brian, men også fra andre. Du har fået masser af hjælp og fine kodeeksempler, der kan bruges. Hvis du leder efter folk der kan sætte sig ned og skrive komplette scripts for dig, så vil jeg anbefale at bruge penge som betalingsmiddel i stedet for UP. Udvikleren.dk er primært til for at vi alle kan lære noget, og man lærer desværre ikke det store af at sætte andre til at skrive al koden for sig :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Du/I har ret. Google er min ven - jeg googler mig til lidt viden, og håber på at klare den her fra. Mange tak for hjælpen alle sammen!
(Brian får de fleste points, da hans svar har været de mest brugbare).

Hej Lasse,

God stil! Konkrete spørgsmål kan man i øvrigt altid stille, og man behøver ikke at udlove 200 point hver gang :)

Mvh.

Kasper (TSW)

<< < 12 > >>
t