Tekst editor.. Linieskift, Fed, kursiv skrift samt størrelse

Tags:    javascript

Hej Folkens

Jeg har lavet en ekstern side med indput felter (lidt ligesom dem jeg skriver i her) hvor en nyheds ansvarlig skal kunne gå ind og skrive sit navn, en overskrift og en tekst.

Teksten skal vedkommende have lov til at style med fed skrift, kursiv, størrelse, endvidere kan jeg ikke få det til at virke, hvis de taster "enter" (der kommer intet linie skift) Hvordan kan man lave dette??

Hvordan kan jeg forud definere skrifttype, størrelse og type af navnet og overskriften som skal tages fra databasen og smides ind på min html side? Det bliver sendt ved hjælp af php, men jeg har ikke kunnet finde ud af at style det så det ser fornuftigt ud..

På forhånd tak

Mvh B

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
1. BBCode er det samme som ses her. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at style teksten mens det bliver skrevet.

2. Nu ved jeg ikke hvor du henter de gemte nyheder fra. Problemet er at HTML ikke kan finde ud af nye linjer, medmindre du skriver <br> der hvor du ønsker en ny linje.
Der findes heldigvis en funktion i PHP der kan indsætte <br> der hvor det er nødvendigt. Denne funktion hedder nl2br(). nl står for new line, og br for <br>.
Et eksempel:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

3. Det er ikke nødvendigvis i PHP du styler, men det kunne se således ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Jeg foreslår bare at implementere TinyMCE.

1. Nu ved jeg ikke hvor meget du kender til HTML, men der er forskellige tags til de forskellige ting. Men da du nu skriver at du bruger PHP, vil jeg forslå dig at søge på nettet efter det der hedder BBcode. Det er noget kode til f.eks. PHP som gør det muligt at lade dine brugere peppe deres beskeder op. Præcis lige som her på udvikleren.
BBCode kan se således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

2. Hvilken type af input felt bruger du? Hvis du vil gøre det muligt at skrive flere linier skal du bruge textarea.

3. Skrifttype, størrelse osv. gemmer du meget sjældent i en database sammen med beskede. Disse bliver oftest valgt når man henter informationerne ud af sin database igen, det er nemlig her man bruger dem.

Indlæg senest redigeret d. 14.08.2008 00:12 af Bruger #12914
1. De BBCoder du viser... er det i meningen folk så skal skrive Fed tekst om deres overskrift for at få det til at se således ud eller hvad gør man..

Ligesom her hvor den sætter det ind når man trykker på knappet (tryk)

For en person der ikke kender noget til kodning vil de undre sig over dette.. Leder efter en mulighed ligesom i Word hvor det bliver grafisk synligt og ikke kodemæssigt synligt på skærmen.

2. Jeg har lavet et textarea felt ja... Men hvordan lader jeg dem lave et linie skift? Det kan sagtens vises i tekstboksen men det kommer ikke med ud på html siden når det har været gennem databasen, så går ud fra det er min metode der det er galt med?

3. Jeg har brugt php til at plotte teksten ud i en html fil igen, men forstår mig ikke på hvordan jeg styler php'en...

Har du ikke et simpelt eksempel jeg kunne se på?

t