Sql serveren skal køre stored procedure Automatisk!

Tags:    databaser

Jeg sidder her med en meget spændende og udfodrende projekt.Min ven har en stor website, hvis database indeholder efterhånden
en MEGET stor data ængder. Sitet har en statastik side, som viser oversigt over vare med forskellige indformationer.(solgt,lager osv).

Problemet er nu at Siden er blevet meget langsom til at til vise Statistikken. (Den summer først alle de informationer og viser dem bagefter)

Jeg overvejer nu at lave nogle summeringstabeller,som som skal summere talene. Sitet kan så hiv i data fra disse tabeller!

Mit spørgsmål er Hvordan kan jeg bedst lave en stored procedure. Og hvordan kan man få sql server til køre den stored procedure automatisk klokken 21:00 hvcer endste dag.?

Et cron job kan vel klare det problem med at køre en automatisk procedure.

Hvis det er en Linux server kan du sætte den til at køre et Cron-job.

Hvis det er en Linux server kan du sætte den til at køre et Cron-job.

Haha, efteraber :D

:)..

Jeg bruger http://www.cronjob.de/ de steder jeg ikke selv kan sætte et op...

Få den til at pege på en side, der afvikler din SP

Haha, efteraber :D

:D havde ikke set din besked da jeg svarede

:)..

Hej igen,
Nu ved jeg ikke lige hvad denne cron job er for noget, men jeg vil helst ikke bruge et program,som køre et sted som jeg ikke kan kontrollere.

Jeg har fået vide man kan lave et job i sql server 2000 og få serveren til køre den automatik.!

Men det andet problem er hvoran man skal lave summerings tabellen. Skal man lave en summeringstabel og en tabel mere, hvor man angiver hvor i Moderen-tabellen man har summeret til...Hmmm...gad vide hvordan den PROC vil komme til se ud

Jeg er ikke vandt til skrive sql /t-sql, og har derfor brug for lidt til hjælp for at komme igang.
Jeg ønsker summere tallene og gemme resultat i anden tabel....Jeg kunne tænke mig tsql som jeg kan køre med mellemrum.(Så den skal holde styre på hvor meget den har summerert i tabellen)

Hvis vi forstiller os vi har 3 tabeller.
A: Tabel som indeholder data
B: Denne tabel skal indeholde SUM data fra tabellen A
C: skal forstælle hvor langt vi er nået i A tabellen for summering

A:har kolloner:(A.id , A.nr a.date)

B: skal indeholde:(Id , sum , date) -sum here is Sum(a.Sum)

C: Naet , Denne skal indeholde den dato som vi er nået da vi summeret A tabbel sidste gang.

(Behøver vi havde den 3. tabel C - måske kan man lave noget smart med T-sql for undgår den)

t