Nørklerier i Illustrator (kommentarer ønskes)

Tags:    grafik webdesign

Jeg har de sidste par dage siddet og hygget mig med at rode lidt rundt med Illustrator, og har fået kreet to "værker" som jeg godt kunne tænke mig lidt kritik på.

Det første er min Kinesiske Drage. Jeg synes at der burde være nogle detaljer i midten i stedet for den svage blomst, men kan ikke lige gennemskue præcist hvad det er jeg synes der mangler. (Den hvide firkant er fordi jeg forestiller ig at det kunne bruges til et webdesign, og det er så her indholdet skulle være). Er der noget jeg burde ændre?

Det næste jeg har fået lavet er noget helt andet - et "blomster hoved" som jeg faktisk er blevet ganske godt tilfreds med, selvom jeg dog synes at der mangler lidt struktur på baggrunden, til at give indtrykket af at det er et rigtig "maleri" - dette har jeg dog ikke kunne gennemskue hvordan ejg skulle lave.

Og så er jeg bare rigtig stolt af de her to ting, og ville gerne vise dem frem :D

Kinesisk Drage:

Jeg villle nok flytte den hvide firkant så linjer flugter i venstre sider, jeg synes også der brude noget i midnte, men ved ligeledes ikke hvad det kunne være, men ellers synes jeg billedet fint.

Blomster hoved:

Jeg ikke rigitg nogen kommentare til.

Indlæg senest redigeret d. 13.08.2008 09:26 af Bruger #65
ingenting at kommentere, teknisk osv illustratorteknik er det godt lavet!

fedt at du rigtigt er kommet så meget igang med illustrator at du laver sådan store illustrationer. tilykke med det :-)

Synes at kvindens hals mangler lidt konturer, men ellers abnormt flot! Kan rigtig godt lide din "firkant-effekt" på Chinenese Dragon billedet!

EDIT: Synes at du skal bruge en anden blomst i midten på Chines Dragon billedet. i stedet for at bruge to ens!

Vil egentlig gerne lige høre:
Hvad er den store forskel på Photoshop og Illustrator?

Indlæg senest redigeret d. 13.08.2008 14:41 af Bruger #11328
Er ikke så meget inde i det der med photoshop og illustrator, men jeg tror at illustrator er vektor tegninger, og photoshop er... ja... bare billeder...

Men er ikke sikker.

Thomas - Jeg synes det ser forkert ud, hvis den skal flugt i venstre side, fordi den hvide boks har runde hjørner - men ja, det kunne godt have være afsluttet på en pænere måde :P
Og ja, der burde være noget andet i midten :/

Peter - Tak! Jeg synes også at jeg er begyndt at få styr på pen tool, smooth tool osv :) Jeg håber på at kunne blive dygtig nok til at lave nogle af de der "typiske" vector-piger der er ude at shoppe eller lignende, dét ville jeg gerne kunne :P Men-eh der går nok lidt tid ;)

Jakob - Firkant-effekten er jeg også selv lidt glad for - men burde den have fyldt mere, måske gået over på den anden side af halen? Pigens hals er dog bevidst, det skulle kun lige være så man kunne se at den var der :P Og tak! :)

Andreas - Ja, det er hovedpointen - Illustrator er til vektor og PhotShop er til billedbehandling.

hehe ja præcis, jeg ved hvad du mener.
Istockphoto here we come.. !
men du behøver jo ikke lave alt det som andre også laver. Jeg fandt ud af at det er vigtigt at have selvtillid til at opretholde retten til "egen streg", så skal stilen bare udvikles. Måske skal du bare perfektionere den stil du kan lide at arbejde med.?

:B

uHA- JEG HAR SÅÅ MANGE TING AT SIGE. :)

(ups caps lock..)

Jeg synes dine værker er super, super flotte!
Personligt ville jeg nok have knaldet lidt mere pang på farverne på dragen, men det er vist dit særlige særpræg, at lave det i sarte farver, hvilket også er flot. :)

Drage-billedet, synes jeg måske også, at firkanten skulle rykkes lidt mere ind i venstre side, så der ikke er så markant forskel på "luften" i højre og venstre side.

Enig i det der med, at det ville være fint med en anden blomt- så det ikke bliver så "gentaget". men du kunne jo vælge, at Skalere din blomst op (den mulighed har man jo med vector-art) så man kun kan se den store blomst fx? Og måske flippe den horizontalt osv.
Ellers flot. Melder mig under fanen som fan af din specielle firkant. :)

Blomster-pigen er også rigtig flot og er lavet i en helt anden stil. Der er på en måde noget mere kunst-agtigt over dette billede, hvorimod den med dragen ser "perfekt" og konstrueret ud, så ser denne blomsterpige mere tilfældig og følelsesskabt ud.
Er den virkeligt tegnet i illustrator?? Det ligner akvarel. (Det er en ros at få dét medie til at udstråle et andet!) :)

Og jeg holder fuldstændig med Peter! Du skal ikke have så travlt med at lave shoppe-piger, der ligner alle de andre Istocks! Du skal værne om din egen stil, for den er sgu god!

Vi har brug for nogle forskellige udtryk af illustrationer- der må godt være en personlig streg i det du laver. Så længe det er tilsigtede personlige streger! :)

hvis du forstår...

Respekt herfra!

Peter - Problemet er jo at jeg ikke rigtig har nogen stil endnu, andet end, som Bimbom også påpeger at jeg vist ikke er så udfarende med farverne :P
Jeg er vist lidt for vægelsindet til at have fundet "mig" endnu, på det punkt :P

Bimbom - Først og fremmest tak :D Jeg prøvede at putte lidt mere farver på dragen da jeg var i gang med halen, og så kunne jeg godt se at det ikke passede sammen, så der blev farverne tonet ned igen :$ Det kunne godt være jeg skulle prøve det med blomsten. Og det med den hvide firkant, det er et af de der punkter, hvor lige meget hvad jeg prøvede så var det bare forkert og så blev jeg sur og lod det være :D (Ja, ja, ikke så konstruktivt..:D)

Mht. pigen, så var det netop akvarel jeg gik efter :D (Jeg sad og legede med de forskellige watercolor-brushes der følger med, og faktisk har jeg ikke selv været ude i at kreere nogen)

Mht. "shoppepigerne" så er det jo bare fordi jeg synes at de er så kønne :roll: Det er det dér "Den vil jeg også have"(kunne lave)-reaktion :roll:

Jeg kender den der følelse mht shopping-pigerne. men tro mig, det er meget mere værd at kunne skille sig lidt ud af mængden. :)

Men keep up the good work, og lad os følge med i din udvikling her?

Jeg må vist også hellere holde lidt øje med dig på Deviantart! :)

Nu må jeg jo lige poste i den her tråd igen - eftersom jeg ikke har kunnet lade shoppe-pigere ligge ;)

Altså, jeg har lavet en :D Men hun er ikke ude at shoppe ;)
Og for at sige det lige ud: så er jeg altså sindssygt stolt! :D Det er ikke så originalt (I know) men altså, alle detaljerne er jeg meget tilfreds med. (Og så har jeg fået afprøvet nogle tools i Illustrator jeg normalt ikke arbejder med!)

Jeg overvejer faktisk at lægge et close-up op af hendes øjne, dé er bare blevet skønne!

Håret kunne dog sagtens være bedre, men jeg har problemer på det punkt, selvom jeg dog har fået forbedret det siden sidst jeg arbejde med hendes hår. (Jeg tænker gradient og noget multiply-blend mode men kan ikke gennemskue hvordan :|)

Nårh ja, og fronten på hendes bukser, dér er jeg faktisk helt tabt - har overvejet en lynlås, men hvordan skal det starte og slutte?

Glemte jo link.

Indlæg senest redigeret d. 25.08.2008 21:23 af Bruger #2126
t