html del hjemmesiden op i flere dele

Tags:    html css

Hej alle sammen ..

Mig og en ven er ved at kode en html hjemmeside op men vi har et problem og det er at når vi laver en html hjemmeside skal man til at rette i menuen i hver html fil og jeg tænkte på om det ikke kunne lade sig gøre at dele hjemmeside op i 2 dele eller noget iden stil sådan at menu bliver lavet i et html fil sådan man kun skal rette i den for at rette alle menuerne på hele hjemmeside (:

Håber i forstår mit nød kald (:

9 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis i bruger ren HTML vil i være nød til at bruge <frame>'s

Ellers vil jeg forelslå jer at kigge på lidt PHP, og se på nogen includes.

Men hvis i kører ren HTML så er frames den eneste løsning!

Så fortæller du linket, via target, hvilken frame det skal åbne det link som er blevet aktiveret.

target="MainFrame"

Som Jakob siger, brug PHP. Det med frames og en fil til hver side, er forældet og i manges øjne tror jeg, banlyst.
Ved brug af PHP kan i optimere siden meget bedre og gøre det lettere at redigere i senere.

tror også php er vejen at gå, men som jokke jensen siger, så er SSI også en muglighed.

googlede lige hurtigt og fandet det her: http://dk2.php.net/manual/en/getting-started.php

og til includes: http://dk2.php.net/include/

hvilken kode vil du så bruge sådan at hvis man trykker på knappen i menuen oppe i toppen også at den html fil man har åbnet bliver loadet i en anden frame ?

Det er det jeg har problemer med (:

Nu er php ikke den eneste løsning, SSI på et windows hotel kører også fint. Eller andre server teknologier.

Men jeg er 100% enig i at frames ikke bør være en option.

/J

Nu er php ikke den eneste løsning,

Nææh, men det er hurtigt at komme i gang med, særligt i dette tilfælde hvor der bare skal bruges nogle REQUEST og evt. includes.

Jamen, så må jeg jo få lært php
men har i nogle gode råd om hvordan/hvor man skal starte

fx:
Hvis man skal starte med at læse om det. Hvilken hjemmeside?

Jeg kan klart anbefale www.w3schools.com til alt hvad der har med at lære websprog.

t