Database til brug af flere applikationer

Tags:    databaser

Hej Alle,

Tilgiv mig for aldrig at have brugt dette tilsyneladende glimrende forum!

Jeg står med en udfording at jeg skal vælge en database platform der kan tilgås på samme tid fra forskellige client/servers.

Fx. Jeg ville gerne skrive en application (gerne Delphi da jeg kender den) der hele tiden forespørger en database for indhold i en given tabel. På den anden side har jeg en hjemmesiden (ASP) der også skal kunne tilgå denne database og kunne tilføje/ændre på samme tid.

Kan man dette med en Access DB? eller skal man over i en mySQL?

Er dette muligt uden det helt store krumspring?

Dette er kun til en nødløsning da den endelige løsning bliver et helt andet setup: Linux, Apache, mySQL og andet godt fra den fri verden. Men det skal jeg lige bruge lidt tid til at sætte mig ind i.

Jeg takker ydmygt for alt den hjælp jeg måtte få.

Vh
Brian

MSSQL?

Hvis du ved du skal over på MySQL på et tidspunkt, så kan du lige så godt gøre det nu. Den tid du skal bruge på at sætte dig ind i MySQL er cirka den samme som med andre ligende databaser (givet at du ikke har sat dig ind i nogle af dem i forvejen).

Tak for svaret.

Jeg går igang med mySQL med det samme.

Et lille tillægs spørgsmål. Jeg skal lave en backend der kommer til at håndtere en del forespørgsler (50K-100K SQL opslag i sekundet) og dette skal ske via et stykke software skrevet i enten Delphi, C# .NET eller Linux.

Man vil nok helst have det hele til at ligge på en MS server - men hvilken een er hurtigst til at afvikle denne type kode? vil .NET være for langsom selvom der nok er mere fremtid i denne platform set i forhold til Delphi?

Vh
Brian

Sjovt du ikke nævner PHP, det er da det mest optimale til denne type opgaver.

PHP til udvikling af Win32 programmer? Der bliver brugt PHP på hjemmesiden, men da ikke til backend?

Nej, lad være med at bruge PHP til backend, det er noget fjollet noget at sige det er det mest optimale.
Jeg ved KasperTSW har været tilfreds med selv at skifte fra Delphi til C#. Selv vil jeg også bruge .NET til en applikation af denne type. Hastighed er ikke rigtigt noget problem.

Tak for hjælpen!

Hej Brian.

Hvis det var mig, og det skulle køre på en windows box. ville jeg vælge at lave websitet i ASP.NET og backend systemet i .NET(C#/VB.NET).

Som database ville jeg vælge MS SQL (som koster penge). Hvis i kan nøjes med MS SQL Express, så er det også et rigtigt godt bud på en god database platform + den er gratis.

Indlæg senest redigeret d. 12.08.2008 21:13 af Bruger #404
t