Form action="$php_self" Virker ikke???

Tags:    programmering

Det er min kode MEN når jeg viser kildekoden
viser den Action som
<form method="post" action="">
siden http://www.funparty.dk/brochure.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Den virker med den her kode
<form method="post" action="<?=$_SERVER['PHP_SELF'] ?>">
men den cleare bare alle felter og skriver ikke noget i databasen...
har prøvet alt nu. den vil bare ikke..

-NooB'en

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Grunden til du ikke kan fange dine input med bare $email men istedet $_POST['email'] skyldes så vidt jeg ved at register_globals er sat off af sikkerhedsmæssige årsager. $PHP_SELF mener jeg have samme årsag.

Jonas:
Jeg ved godt at isset så tjekker om variablen er oprettet, men hvorfor er det smartere end bare if($_POST['signup']) ?

Faktisk er det allersmartest at tjekke den value, da man jo kan have blevet redirected fra en anden side!

Jonas:
Jeg ved godt at isset så tjekker om variablen er oprettet, men hvorfor er det smartere end bare if($_POST['signup']) ?

Det er sådan set ikke smartere lige i det her tilfælde. Men hvis man vil tjekke om et variabel har en værdi vha. if($var) og $var = 0 vil det returnere falsk.

Men du har helt ret at det kan være hib som hab i dette tilfælde.

Du henter ikke variablerne fra din form. Det gør du ved at sige $_GET['input_navn'] eller $_POST['input_navn'] afhængigt af om det er en POST eller GET form du har lavet.

Så istedet for at skrive if($signup) skal du skrive if ($_POST['signup']).

Det er dog smartere at bruge if (isset($_POST['signup']))

Grunden til du ikke kan fange dine input med bare $email men istedet $_POST['email'] skyldes så vidt jeg ved at register_globals er sat off af sikkerhedsmæssige årsager. $PHP_SELF mener jeg have samme årsag.

Jonas:

nu har jeg i Samråd med en god ven prøvet at få det til at virke det drillerstadig en del og programering ser ud til at virke med.. den skriver bare 0 når jeg submitter formen.. og det virker slet ikke
Fold kodeboks ind/udKode 

den ligger stadig oppe på http://www.funparty.dk/brochure.php

Indlæg senest redigeret d. 11.08.2008 13:05 af Bruger #13995
Jeg er ikke sikker men jeg plejer at bruge "." til at binde variabel med streng.

print "SQL: " . $query;

Plus du har en tuborg-klamme for meget med.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Jeg har ikke testet det, men tror den virker.

t