CSS Hover...

Tags:    html css

Hej alle udviklere :)

Jeg er igang med at lave en menu med billede skift ved Mouseover.

jeg har et problem, det virker ikke .. :O

i får lige HTML'en og min CSS

HTML :
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er kun et eksempel.
Det er naturligvis ikke google den skal logge til..
CSS :
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber i kan hjælpe mig :)

10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Grunde til de mange regler er at det så vises ens på alle måder. Rækkefølgen på a og dets pseudo klasser er: a, a:link, a:visited, a:hover og a:active

Indlæg senest redigeret d. 10.08.2008 22:14 af Bruger #10647
Når du definerer den første baggrund gør du det på #nyheder, altså tabeldataen, men når du ændrer den, er det på linket du gør det. Dette kunne være fejlen!

Vil dog også anbefale at du gør som de andre siger både med strukturen, men også med de faste bestemmelser for linkene i menuen.

Edit:
Du kan rette op på det ved at tilføje et a efter #nyheder, så den bliver til: #nyheder a

Indlæg senest redigeret d. 10.08.2008 22:31 af Bruger #8845

Hej alle udviklere :)

Jeg er igang med at lave en menu med billede skift ved Mouseover.

jeg har et problem, det virker ikke .. :O

i får lige HTML'en og min CSS

HTML :
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er kun et eksempel.
Det er naturligvis ikke google den skal logge til..
CSS :
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber i kan hjælpe mig :)

Prøv at kigge på din struktur. Det vil gøre det nemmere hvis du husker at lukke dine tags i samme modsat række følge som du starter dem i. Eks:

Fold kodeboks ind/udKode 

Så tror jeg også det vil virke for dig.

Nej, det er ikke i HTML'en der er noget galt.. det er CSS for den ligger godt nok billedet, som jeg har kodet sammen med "#nyheder" ind i HTML .. Jeg forstår intet ! :O

Edit:
Du kan rette op på det ved at tilføje et a efter #nyheder, så den bliver til: #nyheder a

Og dog. For så vil der kun komme en baggrund på a elmentet og da a er sat til inline element af de fleste browsere vil baggrunden kun blive vist præcis der hvor teksten er og ikke uden om. Jeg ved do ikke om det er den ønskede effekt men jeg tror det ikke.

Okay, det ville selvfølgelig ikke helt fungere alligevel.

Kunne man så ikke istedet sætte hover på tabeldataen så man siger #nyheder:hover, ved ikke lige om det virker når det er med en tabel, men det tror jeg umidelbart.

Okay, det ville selvfølgelig ikke helt fungere alligevel.

Kunne man så ikke istedet sætte hover på tabeldataen så man siger #nyheder:hover, ved ikke lige om det virker når det er med en tabel, men det tror jeg umidelbart.

Dette vil ikke blive understøttet af ældre browsere (dermed menes IE 6 og under. Selv om IE 6 er gammel bruges den stadig af 22% af net surferne).

Tror der er en der skal have terbet sin CSS :D
Ej, det er gas :)

http://www.google.dk/search?hl=da&q=csshover.htc&meta=

Så er IE6 med. Og hover psuedo klassen kan benyttes på alle elementer, inc tabeller.

/JJ

Indlæg senest redigeret d. 12.08.2008 09:17 af Bruger #5789
Ja okay, hvis man er til Behavor Filer :p

Disse kan dog slås fra af brugeren så a elementet er stadig det est stabile.

t