Hjælp til datase samt søgefunktion

Tags:    programmering

Jeg står og skal bruge en boks på min hjemmeside hvor man kan tilmelde sit firma med oplysninger som by, adresse, telefonnummer, priser, billeder, osv.

De her data skal så kunne hentes i en anden boks hvor man kan søge ud fra nogle kriterier så som by, priser og rating.

Jeg skal samtidig bruge et system så brugere kan rate de tilmeldte firmaer. Til det her faldt jeg lige over den her artikel her på siden som jeg vil prøve at lave det ud fra: http://www.udvikleren.dk/PHP/Article.aspx/312/

Jeg har ladet mig fortælle at det kan laves i ASP, .NET eller PHP?

Jeg har kun lidt grundliggende erfaring med html og opsætning af forum.

Jeg ved godt det ville være bedst at starte fra bunden og lære en af teknologierne fra bunden, men det har jeg desvære ikke tid til og jeg håber derfor at der er en der ville forbarme sig over mig og hjælpe mig med det eller pege mig i den rigtige retning?

Note: jeg har sat den til indlæg uden point da jeg ikke lige kunne noget om hvordan det fungerer? Måske i kunne lave et spørgsmålstegn ud for hvor man kan få det forklaret for os dummies :)

Du har ret, det kræver grundlæggende viden og den bør du satse på at få styr på først.

Du har ret, det kræver grundlæggende viden og den bør du satse på at få styr på først.

Nå men kan du så sende mig i den rigtige retning jeg er lidt på bar bund her?

Jeg vil stadigvæk gerne have alt den hjælp jeg kan få!

t