Kritik til design

Tags:    grafik webdesign

hej udviklere.

Så har jeg endelig fået taget mig sammen og jeg skal nu lave en lang serie af webdesigns til min portfolio. det første jeg har lavet her er en smule traditionelt. Men jeg er åben for kritik så fyr løs.
Sitet er totalt fiktivt, intet eksisterer IRL.

http://fc07.deviantart.com/fs32/f/2008/219/3/b/3b565b531bd3144dfa438c0ae6dff523.jpg

9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej peter.

Jeg kan ikke lide, at siden ikke er fyldt ud, med det mener jeg at kun noget ad siden scroller. Altså det centrale del ad siden scroller, men det gør menu'er o.s.v ikke.

Ved ikke om det bare er mig, men kan bedre lide at hele siden scroller eksempelvis ligesom her på udvikleren.dk

Og så ville jeg skifte de blå firkanter i menu'en ud med små billeder, som passer til teksten for punktet.

Ellers ser den flot nok ud.
Man kunne vælge at lave nogle runde hjørne på de små bokse, men det er nok smag og behag.

/Jacob

flot design. Jeg syntes bare sider "flyder" (hehe) lidt ud. Der er for få farvekontraster
lyseblå, lys grå og hvid

Rigtig flot - hvis det var en side der var oppe og køre, ville jeg ikke bemærke ting ved designet jeg ikke brød mig om / synes skulle ændres :)

Men når du nu netop spørger om kritik, så har jeg da nogle punkter, der i mine øjne kunne ændres lidt ;)

De 5 vandbobler der er i toppen, til højre for vandflasken, synes jeg ikke stilmæssigt passer hverken til vandflasken, eller de ornamenter du har længere til venstre. Enten skulle de være mere realistiske, eller måske slet ikke være der?

Som THP skriver er der for lidt kontraster - hvordan ser det ud, hvis man undlader at blå-tone historybilledet?

Derudover synes jeg at de "bølger" der indrammer dit topbilledet mangler lidt detaljer ift. detaljerne på resten af designet.

De tre bokse med Bottles, Cooling Tips og Flavours er super lækre! De er virkeligt flotte og dejligt enkle.

Jeg er heller ikke fan af at det kun er en lille del af siden der scroller, men det er jo nok en smagssag :)

Hej! tak for svarene, det er dejlig at høre lidt respons.
Noget af det er simpelthen tanketorsk fra min side og noget er bare noget jeg ikke har tænkt over, men I giver mig masser at arbejde med:

@Jacob
Det med at siden ikke scroller er simpelthen en fejl, jeg først ser nu hvor du siger det. Jeg har lavet designet til frames, og det er en fejl. Jeg skal sefølig lave det så det kører til nytidens design, tak for den spotning.

@THP
Du har ret, det har jeg simpelthen ikke tænkt på. Det vil jeg prøve at arbejde mere med på næste projekt. Men nu er jeg ikke den store fan af kontraster hvis de ikke har en virkning. Men måske har jeg holdt siden for kølig..

@Christina, du går i de totale detaljer og netop bølgen fik ikke tid nok. Jeg måtte slippe det fordi jeg skulle printe det til idag. Boblerne kan være der/ikke være efter kundens synspunkt. Men det er rigtig de er måske for fotorealistiske.

De tre boxe er lavet med Maya.

Ellers tak for hjælpen og fordi I tog Jer tid til det. Kan helt sikkert bruge det! Jeg skal simpelthen have noget mere web i min bog..

kommer sikkert med flere snart :-)

Din bog? Får du det printet og så har du en bog i stil med hvad modeller har?

Ja. jeg har en præsentationsmappe med print på fotopapir af mine produktioner. Så kan jeg fortælle i detaljer om projektet når jeg sidder med kunden.. eller hvem det er :-)
Min erfaring er at ingen kigger på de PDF jeg sender eller læser noget som helst fra mail.

Men at smide et print på sort karton på bordet, det holder stadig..

Ja, det er selvfølgelig rigtig nok - det er jo også meget nemmere at forholde sig til.
Er det nogen du får printet, eller gør du det selv? Og har du dem bare i en elastikmapppe eller en detil indkøbt fancy ting?

(nu blev jeg jo rigtig nysgerrig, hvis det er ok :D)

heh, jeg har printet dem selv på en canon IP4200 fotoprinter på fotopapir A4 fra Tiger. :-) super kvalitet.

Så har jeg dem bare liggende i en mappe jeg har købt i en boghandler som er sådan en portfoliomappe.

Jeg kender en, hun har købt en sort portfoliobog og klistret dem ind på nogen sorte sider. Det må godt se lidt lækkert ud. og det koster også lidt at lave det. men det virker..

Det var da også en god idé! Dejligt at man måtte snage lidt :P

t