Kan man dynamisk allokere structs?

Tags:    c++

har en struct

Fold kodeboks ind/udKode 

denne struct skal jeg så dynamisk kunne allokere op til 100 instanser af.
og hvordan får jeg fat i data'ene (x og y) i hver instans derefter?
laver man et array eller hvad gør man.. er lidt lost her og er ikk sådan lige til at læse sig til for det der står om dynamisk allokeret hukommelse og structs hist og her går ikke så meget i dybden :)



10 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
C++:
Fold kodeboks ind/udKode 


C:
Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 06.08.2008 15:18 af Bruger #2695
sejt.. tark :D



fail kom til at give mig selv points... lol sorry..



fail kom til at give mig selv points... lol sorry..

Helt ok. Jeg samler ikke alligevel :-)



godt nok :) BTW kan se du stadig følger med..
er nået i en lidt mystisk situiation.. skal bruge pLemmings[].x og pLemmings[].y og pLemmings[].animation i en anden .cpp fil..
suk -_- man kan jo ikk extern pointer[].x;
som man kan med en int f.eks :(
nogle brilliante forslag? :)




godt nok :) BTW kan se du stadig følger med..
er nået i en lidt mystisk situiation.. skal bruge pLemmings[].x og pLemmings[].y og pLemmings[].animation i en anden .cpp fil..
suk -_- man kan jo ikk extern pointer[].x;
som man kan med en int f.eks :(
nogle brilliante forslag? :)


Man kan externe hvad som helst:

Fold kodeboks ind/udKode 


...men det med globale variable er noget grimt noget man helst skal undgå.
Læs hellere lidt op på design af klasser.



nah virker ikke :) globalLemmingsPointer[i].x suk...
17 main.h forward declaration of `struct Lemming'
259 main.cpp invalid use of undefined type `struct Lemming'



Indlæg senest redigeret d. 11.08.2008 06:55 af Bruger #11689
main.h:
Fold kodeboks ind/udKode 


functions.cpp:
Fold kodeboks ind/udKode 


main.cpp:
Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 11.08.2008 13:39 af Bruger #2695
prøver lige igen...



nah kan ikk få den ind i funktionerne allocate_lemmings og deallocate_lemmings men det kode der passer heller ikk helt ind har skrevet det lidt anderledes så det passer ind i programmet.. men kan i det mindste få fat i det over i main.cpp nu mange tak :D



t