Funktion, der opretter MessageBox!

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Jeg udlover 50 up til den, der kan gøre dette:

Jeg har følgende funktion, der opretter en MessageBox, jeg ønsker en beskrivelse af denne funktion (en beskrivelse vil sige en forklaring af hver linje i hele funktionen):

Fold kodeboks ind/udKode 




17 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Skal man virkelig lave en hel funktion bare for at ændre knappernes caption?? kan man ikke bare tilføje ['ja', 'nej'] et eller andet sted?


Du kan kalle det som dette:
Fold kodeboks ind/udKode 


Mvh
DiZpel

[Redigeret d. 26/04-04 16:28:24 af DiZpel]



Du kan bruge MessageBoxEx() den har en LanguageID hvor du saa kan benytte Lang_Danish med! Saa vil der komme en dansk version paa dine knapper med Ja og Nej i stedet for Yes og No!
Jeg har desvaere en Engelsk udgave af Windows saa jeg kan ikke selv teste det! :(

Der findes ogsaa en anden made! Den er dog lidt kompliceret! I Delphi uniten Consts.pas kan du aendre alle knappers caption:

Eksempel:

SOKButton = 'OK';

laves om

SOKButton = 'Hej';

Der vil nu altid i dine beskeder staa Hej i stedet for OK naar din applikation benytter ShowMessage eller de andre mb_Ok osv. !



Ok.. Delphi kan ikke finde funktionen MessageBoxEx, men det er nok, fordi jeg kun kører med Delphi 3.

Nå, men det er ligemeget.. Jeg må bare nøjes med at have yes og no stående, det kan jeg godt leve med..
Tak for hjælpen.. Jeg lukker tråden og uddeler point.

Ps. Hvor ligger const.pas egentlig henne?



MessageBoxEX() ligger i Windows.pas, og det undre mig lidt hvis den ikke er inkluderet i din Delphi3 version!

Consts.pas ligger i en af de mapper, hvor du har installeret din Delphi kompiler!

hos mig ligger den:

...\\Delphi4\\Source\\Vcl\\Consts.pas




ok.. Selvom du ikke har en dansk version af Windows kan du så ike prøve at komme med et eksempel på, hvordan man bruger MessageBoxEx() og ændrer knappernes caption til ja og nej?



Kanskje dette hjelper?:
Fold kodeboks ind/udKode 


Mvh
DiZpel



Mange tak! Det må vist være enden på tråden :D Vi ses på udvikleren..!



<< < 12 > >>
t