Funktion, der opretter MessageBox!

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Jeg udlover 50 up til den, der kan gøre dette:

Jeg har følgende funktion, der opretter en MessageBox, jeg ønsker en beskrivelse af denne funktion (en beskrivelse vil sige en forklaring af hver linje i hele funktionen):

Fold kodeboks ind/udKode 




17 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg fandt to fejl og har rettet dem!
Fold kodeboks ind/udKode 

funktionen kan kaldes sådan her!

Fold kodeboks ind/udKode 


[Redigeret d. 22/04-04 23:13:22 af Søren Klit Lambæk]



Fold kodeboks ind/udKode 


Mvh
DiZpel



Jeg er måske lidt besværlig, men er det muligt, at forklarer hvorfor tingene er skrevet sådan.? Jeg forstår f.eks. ikke, hvorfor captionindex bliver sat til 0 i starten. Og i det hele taget forstår jeg ikke, hvad captionindex bruges til!



CaptionIndex bliver sat til nul fordi det er en lokal variabel! Det skal alle lokale variabler for at sikre, at de starter på nul (ligesom globale variabler altid starter på nul, som default)!

CaptionIndex bliver åbenbart brugt til at finde captions i en liste til knappens caption!

Hvis du ikke er så godt inde i Delphi, er det ikke ligefrem den meste oplagte måde at lære Delphi kode på! Jeg vil derimod anbefale dig at lave dit eget kode og lære Delphi på den måde!



Nej, det ved jeg godt, men jeg er nødt til at bruge denne funktion til at oprette en messageboks, der popper op, når man afslutter mit tekstprogram.. Er der ellers nogle mere simple koder, som jeg kan bruge til dette??





Ja der er mange!

Den mest simple er bare

ShowMessage('Hej');

Saa er der MessageDlg:

MessageDlg('Hej',mtCustom,[mbOK],0);

og

MessageDlgPos('Hej',mtCustom,[mbOk],0,100,100);

Og selvfolgelig den direkte MessageBox()!

[Redigeret d. 25/04-04 21:04:56 af Søren Klit Lambæk]



Ok.. Når jeg kører formen (programmet), hvorpå jeg har en knap, der åbner en messageboks, og som har følgende kode:

Fold kodeboks ind/udKode 


Hvordan kan jeg så ændre knappernes caption til ja og nej?



Hjelper dette?:
Fold kodeboks ind/udKode 


Mvh
DiZpel



Jeg kom til at skrive den forkerte kode, men her er den rigtige, hvor jeg vil ændre knappernes caption til ja og nej:

Fold kodeboks ind/udKode 




Skal man virkelig lave en hel funktion bare for at ændre knappernes caption?? kan man ikke bare tilføje ['ja', 'nej'] et eller andet sted?



<< < 12 > >>
t