Uddannelse, hva skal jeg vælge

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hejsa alle sammen, jeg står og prøver at finde ud af hvad for en uddannelse jeg skal tage og håber i kan hjælpe mig lidt.

jeg kan godt lide at lave hjemmesider, har også lavet en del efterhånden, kan godt lide at kode PHP og kan også godt lide at lave designs i photoshop, jeg har været på roskilde teknisk skole som web-integrator i lidt over et halvt år, men er stoppet pga. transporten og lærerne, og de mega nemme opgaver man fik.. og det var bare det samme og det samme.

jeg har kun 9 klasses afgangseksamen, og så har jeg gået på en produktionsskole på et IT hold, hvor jeg så har fået et papir på de ting jeg har lært og sån noget som jeg kunne bruge når jeg sku ud og søge arbejde, (ved ik lige hva man kalder sån et papir :P).

jeg kunne godt tænke mig at lære lidt mere om grafik, men gider ikke rigtig på en uddannelse hvor man ikke lære at lave rigtig flotte designs og når jeg mener "ikke rigtig flotte designs" så er det , et lille logo hvor der står "min hjemmeside" med et baggrunds billed af en bil som man har fundet på google, og så nogen firkantet boxe, ( det man næsten startede med at lave i photoshop da man ville lave et fedt design :b, eller bare mig? :P ),

Så er der nogen af jer som har erfaringer med en god uddannelse må i meget gerne skrive, men må meget gerne være en uddannelse jeg kan komme ind på (:

Tak på forhånd

Datamatikeruddannelsen kan du eksempelvis ikke bruge til noget som helst, det kan da godt være at du får et papir, men du lærer jo ikke noget der.

Det var da noget af en påstand! I min udviklingsafdeling er der mange datamatikere ansat og de er alle sammen udmærkede udviklere, så et eller andet må de da have lært.

I de fleste brancher, tæller relevant erhvervserfaring mere end en lang uddannelse. Men for at få den relevante erhvervserfaring er man jo nødt til at starte et sted, og der er uddannelserne gode.
Der er nogle få som klarer sig uden en uddannelse, men det er ikke normen og det kræver at man virkelig brander for det og man finder nogle virksomheder der tør tro på at man kan noget.

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:48 af Bruger #13985
Ronnie, har du rent faktisk gået på datamatikeruddannelsen eller hvad? Du udtaler dig i hvert fald som om du har en utroligt stor erfaring omkring emnet, og alligevel så synes jeg at det du siger er meget langt fra min oplevelse med det :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Jeg vil også gerne vide hvorfra din viden om datamatikeruddannelsen kommer fra. Jeg kender mange dygtige datamatikere, og en stor del af dem har ikke kunne udvikle før de kom på den uddannelse. Så derfor må man da mene du har lært noget. Af hvad jeg har hørt, så handler den uddannelse også meget om dokumentation, metoder og projektstyring, hvilket er rigtig vigtigt at kunne. På uddannelsen bliver der lavet nogle projekter af forskellig størrelse som er større end "Hello World".

Da jeg ikke selv har gået på den uddannelse, er min viden baseret på hvad jeg har fået at vide af kollegeer og venner, så hvis der er datamatikere her som mener jeg tager fejl, så er I velkomne til at rette mig.

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:48 af Bruger #13985
Tak for svarene alle sammen :), tror at jeg lige arbejder i nogen månder så jeg kan tjene lidt penge til bil og køre kort og det, og så starter jeg på web-integrator uddannelsen igen (:.

Hva jeg så skal efter den uddannelse ved jeg ikke helt endnu

Freelance er hårdt, men spændende... Har du overvejet det? Alt hvad du virkelig behøver er et flot CV og reklame.

ville ikke kunne klare freelance alene, og tror det må blive kedeligt bare sidde alene derhjemme :b

Det skal du jo netop ikke! I hvert fald ikke kun. Der er mange opgaver hvor man skal ud til kunden, men vent lidt, kan lige give dig et firma, jeg ved arbejder med web løsninger, kender en der arbejder der inde:
http://www.netcompany.com/

<< < 12 > >>
t