PHP - Plesk - Class/Framework

Tags:    php

Hej alle sammen.

Jeg har søgt lidt på nettet, men kan ikke rigtig finde en PHP Class/Framework til Plesk.

Derfor ville jeg høre om der er en herinde som ved om sådan en Class/Framework findes, eller om jeg er nød til at kode en fra bunden?

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:34 af Bruger #13985
Plesk er et webhosting firma ikke?

Jeg ved ikke om det findes (kender ikke til Plesk), men hvorfor laver du det ikke fra bunden af? Det er da altid mest behageligt at kende hele sit system, og vedmindre det er et voldsom komplet system du skal lave, så vil det da vel heller ikke tage så lang tid.

Ellers kan du vel sagtens finde et framework lavet af en tredjepart?

Plesk er, som Ronnie siger, et webhosting system.
http://www.parallels.com/en/plesk/

Det jeg skal bruge en PHP Class/Framework til, er så jeg kan administrere e-mail konti. Oprette, slette, redigere.

Alt dette kan man via Plesk, men jeg skal have den del ind i mit eget CMS system, så man ikke skal logge ind flere steder.

Indlæg senest redigeret d. 06.08.2008 12:37 af Bruger #8254

Aha, men er databasen til Plesk ikke i MySQL? I det tilfælde skal du nok selv ind og kode et system og dertil sætte dig ind i hvad Plesk gør ved administrering af mail konti. Der må næsten være noget dokumentation på det område.

Jeg ved ikke om Plesk gemmer sine data i en MySQL database.

Men ja, der er noget dokumentation for hvordan man via php og xml kan lave funktioner som kan det jeg vil have den til, men hvis der allerede var en class eller framework som kunne dette, gad jeg ikk bruge tid på at kode en sådan class, da det kommer til at tage ret lang tid.

Ja det er klart at det tager sin tid, men det giver det bedste resultat.
Hvis du laver hosting og vil have dine kunder til selv at oprette mailkonti, har du bedre muligheder for at lave noget der ser godt ud og samtidig bygge videre på det senere, ved at lave det fra bunden.
Tag fx. One.com og Surftown's admin panel. One har deres helt eget som er virklig brugervenligt, mens Surftown's kan være frustrerende og samtidig er bygget over to eksisterende systemer.

Derudover og det er af ren erfaring, så har jeg set virksomheder der er flygtet på Plesk senere hen, da det af ukendte årsager har diverse begrænsninger for senere expansion. Det er dog en helt anden historie, synes bare du bør have det i tankerne, hvis du har gang i noget seriøst :)

Nu er der altså stor forskel på at lave et hosting system, og et CMS hvor du kan administrere e-mail baseret på et hosting system ;)

Ved det godt, men det kunne jo være der lå mere i det :)

Hehe. Det er selvfølgelig rigtig :) Men det er der ikke. Ihvertfald ikke lige nu ;)

t