Joomla: template upload driller

Tags:    diverse

http://img186.imageshack.us/my.php?image=templateuploadwr6.jpg

her er et screenshot af den meddelelse, som jeg får, når jeg prøver at uploade min zip-fil.

Jeg har downloaded zip-filen på joomlashack.com det er den template, der hedder Education.

Det er lidt mystisk... Den skriver, at den ikke kan "flytte" filen...???

20 point til den der resulterer i, at templaten endelig er installeret og brugbar.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja det var den fejlbesked jeg mente.

Den fejlbesked betyder at php ikke har lov til at skrive til den placering hvor filen skal uploades.

Så mappen der skal uploades til skal have de rigtige skriverettigheder. For at give de rigtige rettigheder skal kommandoen chmod køres, og rettighederne mappen skal have er 777. De fleste ftp programmer kan bruges til at give mappen de rigtige rettigheder. Mappen du skal køre kommandoen på er tmp.

Hej

Det er ikke muligt at se hele php fejlmeddelelsen nede i bunden, da filvælgeren dækker over den. Kan du ikke kopiere den fulde fejlmeddelelse herind.

Gætter på fejlen er at websiden ikke har de korrekte skriverettigheder på serveren, og det er derfor ikke muligt at uploade filer til server.

Mvh.
Søren

Der står dette nederst på siden, er det dette, du mener?:

PHP Warning: move_uploaded_file(j:\Grafisk\elevraad\tmp\js_education_15.zip) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: Permission denied in J:\Grafisk\elevraad\libraries\joomla\filesystem\file.php on line 344 PHP Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move 'C:\WINDOWS\Temp\php210B.tmp' to 'j:\Grafisk\elevraad\tmp\js_education_15.zip' in J:\Grafisk\elevraad\libraries\joomla\filesystem\file.php on line 344

Indlæg senest redigeret d. 04.08.2008 18:50 af Bruger #12606
Det lyder helt vildt!
Jeg har haft én til at installere joomla'en for mig, så jeg skal lige have fat i ham i morgen.

Hvis det virker- er pointsene dine. :)

Tak for hjælpen.

Dammit! Det hjælper åbenbart ikke...?!
Hvad er der galt? Kan det være serveren, som er en IIS?

t