focus skift

Tags:    javascript

Hej,

Jeg har længe bakset med at finde ud af hvordan man finder det element der er i focus, altså der hvor musen har trykket, og markøren er.

Jeg har to input felter. Den ene vil fra starten have focus. Når man så fjerne focus fra den første skal der ske noget, med mindre at focus er flyttet til den næste. Det skal selv følgelig også være modsat, at når man fjerne focus fra den anden skal der ske noget, med mindre at focus er flyttet til den første.

Jeg har selv, efter en del tids søgen, lavet dette lidt primitive stykke kode, som desværre ikke virker:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Men det ".focussed" virker ikke og kan heller ikke lige finde noget om det, men det var også bare noget jeg fandt på nettet...

Indlæg senest redigeret d. 04.08.2008 13:31 af Bruger #8845
3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Visse elementer har to events kaldet blur og focus. Dertil er der naturligvis to eventlisteners kaldet hhv. onblur og onfocus;

det du kan gøre er at redefinere disse metoder:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg vil dog bruge et eller andet framework til dette, da metoderne er defineret forskelligt i hver enkelt browser.

Indlæg senest redigeret d. 04.08.2008 23:01 af Bruger #10216
Næsten ALLE elementer har både onfocus og onblur attributterne, som kan benyttes som Gnu viser ovenfor.

Takker for svarene, men det var ikke helt det jeg havde brug for, men fandt en anden løsning på mit problem.

t