Hjælp med sprog

Tags:    html css

Nu har jeg en side, der kunne være fed på flere forskellige sprog.

Men hvordan laver man sådan man kan skifte sproget på hjemmesiden?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du bruger UTF-8 i stedet for ASCII...
Det har jeg brugt og i toppen af min kode står der:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />

Prøv at søge på UTF-8, hvis du er i tvivl.

På arbejde bruger jeg notepad++ til at kode i. den er gratis og kan downloades til din comp, hvis du søger på det.
Der er et sted i menuen, man kan vælge sit kodesprog- og der vælger jeg altid UTF-8. Bare husk at vælge det inden du begynder med at kode- ellers er det vist lidt besværligt. :)

Bimbom

Det bedste er at lave en såkaldt i18n funktion, der henter en tekststreng fra databasen, ud fra et valgt sprog og så retunerer dette.
Det er meget simpelt og du kan derfor holde styr på EN side, istedet for en side per sprog.
Sproget bør sættes i en SESSION, som din funktion så kan hente og se hvilket sprog den skal returnere.

Forneden er en class jeg har brugt på mit eget site, et .com og .dk.
De bruger den helt samme kode og database, og sætter blot en session der fortæller hvilket sprog der skal vises. Du kan lige ledes lade brugeren vælge selv.
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er en gammel version og bruger ikke helt korrekte MySQL sætninger, men idéen er den samme. Rent faktisk kunne funktionen være på bare en eller to linjer, det afhænger lidt af resten af dit site.

Jeg forstår ikke helt?

Du bruger UTF-8 i stedet for ASCII...
Det har jeg brugt og i toppen af min kode står der:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />

Prøv at søge på UTF-8, hvis du er i tvivl.

På arbejde bruger jeg notepad++ til at kode i. den er gratis og kan downloades til din comp, hvis du søger på det.
Der er et sted i menuen, man kan vælge sit kodesprog- og der vælger jeg altid UTF-8. Bare husk at vælge det inden du begynder med at kode- ellers er det vist lidt besværligt. :)

Bimbom

Bimbom jeg tror han mener internationalisation så hans brugere kan vælge om siden skal vælges på Engelsk/Dansk/Tysk.

Der er flere måder. Du kan enten lave et kopi magen til dit site og så lægge det i mappen /en/ og den har det hele på engelsk. Du kan også bruge PHP som server site til at gemme alt.

Det er det jeg mener, men jeg troede man kunne lave det mere enkelt.. Fordi mit site opdateres manuelt af mig, så jeg vil ikke selv sidde og lave det på forskellige sprog.

Min side kører jo ikke over database/mysql..

SMVind.Dk

Min side kører jo ikke over database/mysql..

SMVind.Dk

Nej, men det bør den som enhver anden moderne side!
Derudover har du en ny php side for hvert link på din side. Læs lidt om $_REQUEST, den måde din side fungerer på droppede man for meget længe siden. Du bør kun have EN side, som indeholder det hele og hvorfra alt hentes i en database. Du kan lige så godt lære det fra starten ;)

t