Lave komponent?

Tags:    delphi

Hvordan laver jeg et visuelt komponent, som jeg kan bruge på min form?
Jeg har læst den artikkel, som findes her på udvikleren, men den fortæller mig kun hvordan jeg laver komponenter, som ikke kan ses, men som bare udfører noget kode i baggrunden....

/Mads



4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den bedste tutorial (som jeg kender til) er den der følger med Delphi's hjælpefil! Der er en step-by-step tutorial (artikel - kald det hvad du vil)!



Dette lager en Memo, viser den i 2 skunder og frigjør den:
Fold kodeboks ind/udKode 


Du kan også bruke dette:
Fold kodeboks ind/udKode 


Mvh
DiZpel

[Redigeret d. 21/04-04 19:51:29 af DiZpel]



Det er i store træk det samme som for en ikke visuel komponent, du skal nedarve fra TCustomControl: dette er starten på en af mine komponenter der indeholder en label og en listbox:

DBTable = class(TCustomControl)
private
myLabel :TLabel;
myList :TListBox;
.....

og så i din constructor placere dine egen kontroller og reagere i dine eventhandlers som du ønsker, og vupti så har du en custom komponent

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



[Redigeret d. 22/04-04 11:44:32 af Brian Hvarregaard]



Det er i store træk det samme som for en ikke visuel komponent, du skal nedarve fra TCustomControl: dette er starten på en af mine komponenter der indeholder en label og en listbox:

DBTable = class(TCustomControl)
private
myLabel :TLabel;
myList :TListBox;
.....

og så i din constructor placere dine egen kontroller og reagere i dine eventhandlers som du ønsker, og vupti så har du en custom komponent

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



[Redigeret d. 22/04-04 11:44:32 af Brian Hvarregaard]


hmm... Det duede så alligevel ikk...
hvis jeg skriver:

Fold kodeboks ind/udKode 


så er der ingen fejl... men prøver jeg sådan her duer det ikke....

Fold kodeboks ind/udKode 


Det give fejlen: [Pascal Error] Border.pas(1): Unable to invoke Code Completion due to errors in source code

Nogen der ved hvad der er galt?
/Mads



t