Stringlist

Tags:    delphi

Hvordan kan jeg nemt gemme en også selvom computeren genstarter uden at gemme den i et tekstdokument eller i et synligt dokument

==================
Intet er værre end en NINJA!
==================
////////////////\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\



6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Uhhhh. Du kan jo gemme det i regedit. Det gør altså, at den gemmer det i windowses database. Men altså ikke i filen, så det gemte vil blive på PC'en.

Du bør læse artiklen her på udvikleren:

http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=3&techid=2



Det er det nemeste. Og vist også det bedste man kan.

Spør om det, vis du har problemmer. Og denne funktion er iøvrigt også et must at kunne. Jeg bruger det i næsten vær program på en eller anden måde. Det gælder jo vilket.


Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...



Det er den eneste mulighed du har hvis ikke det skal være en synlig fil samt hvis det skal være en dynamisk liste (det vil sige at brugeren skal kunne ændre noget i den), du kan eventuelt lave en procedure i dit program der ved opstart skrev ned i registreringsdatabasen (så har du det med ud til brugeren), alternativt kan du sende en .reg fil med der selv tilføjer værdierne til registreringsdatabasen. hvis det er en statisk liste kan du eventuelt eksperimentere med at have en .xml fil med som embedded resource i dit program.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



jeg kan godt bruge regedit, men kan man gemme en stringlist i regedit?
hvis nu jeg vil ha sådan at listen kommer med programmet kan jeg ikk rigtig gøre sådan



Hmm.
Det ved jeg intet om...


Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...



hvis så vi siger det gerne må være en fil der ligger ved siden af programmet, hvordan gemmer jeg så min liste i et tekstdokument?



stryg den



t