Spørgsmål ang. classes i C++

Tags:    c++

Hej udviklere.

Jeg har lavet en class og skal til at "oprette"/bruge den. Men hvordan gør jeg det dynamisk? Altså opretter den med navnet minClass_### hvor ### er en værdi den henter ud fra en variabel.

(Jeg er forholdsvis ny i C++ verdenen)

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Kasper,

Du kan oprette et array eller en vektor af objekterne, og benytte variablen som du henter til indeks position for objektet...

Det er ikke muligt at benytte variabel værdier til at erklære variabel navne (eller objekt navne).

Med venlig hilsen
Ieet

Øhm... Multiplayer som i 3D spil/netværk eller Multiplayer som i: På en computer?

At gemme oplysninger i en Class ville være en oplagt ide, bare gør som Ieet siger, opret et vector array med typen sat til din klasse. Defra burde du kunne sige noget ala:
Fold kodeboks ind/udKode 

EDIT: Du kan også bare gemme data i en fil...

Indlæg senest redigeret d. 26.07.2008 17:22 af Bruger #11328
Det kan man ikke umiddelbart.

Du bliver selv nødt til at checke variablen med en if/else eller en switch.
Skal det gøre mange gange og/eller er der mange class'er kan du bruge en tabel.

Hvis du fortæller lidt mere om hvad der er problemet kan vi bedre fortælle hvordan en optimal løsning kunne se ud.

tak for svarene.
Men som i siger skal jeg nok lave det på en anden måde.. min problemstilling er at jeg er ved at lave et multiplayer spil. I spil-server programmet skal den gemme oplysninger om hver spiller, såsom level, point, navn, ip-adresse osv.
Kender i en smart måde at lave det på?

Er det ikke de samme oplysninger (navn, alder, point, osv) der skal gemmes for alle (typer) spillere?

Hvor kommer de forskellige class'er ind i spillet?

glem det med class'er så :P tror bare det var mig der havde en underlig idé.
Men ja det er den samme række oplysninger der skal gemmes for hver spiller. Og jeg søger en metode til det, så når en spiller connecter så gemmer den hans oplysninger, og når han forlader spillet skal de fjernes igen. Håber det gav mening ^^
(+ selvfølgelig jeg skal kunne hente og redigere i de oplysninger som der bliver gemt).

Indlæg senest redigeret d. 25.07.2008 19:46 af Bruger #4574
Det lyder som et meget generelt spørgsmål, som enhver begynder guide udi C++ burde kunne besvare.

Jeg fandt selv en løsning ved at bruge en struct.

t