Trådløs forbindelse

Tags:    diverse

Hey! jeg ved der sidder en masse kloge hoveder herinde der sikkert også har styr på det her :-)

Jeg har lige anskaffet mig en ny trådløs router (D-Link) med WEP2 kryptering da vores gamle ikke havde noget, men min kærestes bærbar laver problemer, den kan godt logge på med koden og det hele, men efter 5 min bliver den smidt af, og hun skal logge på igen, eller også siger den bare ingen eller begrænset forbindelse. Har tjekket der ikke ligger flere programmer og trækker det trådløse kort

Nogen der ellers ved hvad det kan være? :)

Mvh Kent

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det lyder næsten som min FTP klient.. :P
Vil tro, det er en instilling i har fået fejlsat.
Virker det på andre PC'er?

Det lyder mere som en billig router. Jeg har selv haft faktisk to SMC routere, som begge havde det med at smide mig af. Det skete gerne når jeg hentede større filer og altid når jeg hentede med BitTorrent (Og det var legale filer). Derefter kunne jeg slet ikke komme på.

Jeg tror du skal kigge indstillingerne igennem og se om den ikke blokkerer for MAC adressen. Ellers gå ned i butikken, med tårer i øjnene selvfølgelig, og sig at den ikke virker :D Det er min erfaring at det ikke altid kan betale sig med en alt for billig router (SMC, Netgear, Belkin etc.)

Prøv at bruge WPA-PSK i stedet for WEP2. Det kan være driveren til det trådløse kort ikke helt er "bugfree" med WEP2 :)

Tak for svarene, den er faktisk begyndt at opføre sig ordentlig efter jeg satte den op igen, med WPA-PSK i stedet som Martin siger, det har faktisk lavet tricket indtil videre :)

Jeg tror nu ikke det er et dårligt produkt, det er nok bare mig der er godt gammeldags n00b, "You gotta keep in touch" :P

Det er godt at høre det hjalp. Min umiddelbare indskyldelse var nemlig at din pc måske ikke understøttede WEP2, for min helt nye bærbar understøtter det nemlig heller ikke :)

t