At du ikke formår at sætte dig ind i konkurrende teknologier, og vælger blindt ikke at lege lidt med på de præmisser vi andre opstiller, må stå for din egen regning. Man kommer ingen steder i en debat hvis man ikke giver lidt luft og lidt plads til andres input.
Var det ikke en idé, at du selv satte dig ind i .NET og Microsofts visioner på området før du selv drager forhastede konklusioner? Jeg har desuden selv kodet PHP i mange år så kender så udemærket godt sproget. Derfor jeg vælger at deltage i debatten, da jeg mener jeg kender til "begge lejre". Hvori i mit svar tolker du, at jeg ikke har sat mig ind i den teknologi jeg skriver om? Svarede jeg ikke på forklaringen på det spørgsmål jeg stillede til PHP?
Dokumentér påstanden eller lad være at gøre den - i hvert fald, når påstanden er af stødende natur, og du selv er inhabil i dette spørgsmål.
Der var den igen. Fej for din egen dør først... Giv luft
Bortset fra det, bliver alle sprog og teknologier "ligeså langsomt" udfaset og erstattet af nye og bedre. Det samme sker med .NET, og jeg er egentlig ret overbevist om at .NET får en kortere storhedstid end PHP og især Java.
Hvad bygger du det her på? Du må lige dokumentere den påstand (nu du selv bragte det på banen).
.NET bærer meget præg af at være en "kampagne" fra Microsofts side - et værktøj de bruger for at fremme forretningen en stund, indtil et andet marked virker mere lokkende - hvorefter resourcerne vil blive flyttet derover.
Hvordan kommer du frem til, at .NET skulle være en kampagne? Den må du også gerne lige dokumentere...
Og her har vi så styrken i PHP og Java - deres frie kildekode natur gør at teknologierne aldrig kan dø, for den enorme udviklerskare vil fortsætte med at benytte de forks og viderudviklinger som kommer af de to sprog, når de engang udfases. .NET vil ikke have nogle efterfølgere, når det engang udfases.
Det sidste om at .NET bliver udfaset på et tidspunkt må du også gerne lige doumentere nu vi er i gang...
Hele humlen omkring open-source sprog som Java og PHP kan, for mig at se, både være en fordel og en ulempe. Man kan sige meget om Microsofts dispositioner, men de har fat i noget af det rigtige når de laver (og udbygger) et Framework som .NET der mere eller mindre kan benyttes til at kode op til næsten alle af deres produkter (Sql Servere, Office-pakke osv.). En af årsagerne til, at jeg valgte at fokusere mere på .NET og Microsofts teknologier var netop, at det var noget nemmere at håndtere for der er en udbyder (Microsoft) til det hele når der skal sættes en server op og udvikles noget til denne (IIS, MS Sql Server, .NET Framework, Visual Studio og hvad man nu eller skulle have brug for) hvorimod man med diverse open-source teknologier bliver nødt til at benytte sig af flere forskellige udbydere for at sætte noget lignende op med det resultat, at det er enormt besværligt, at få til at snakke sammen. Lad nu være med bare at antage at jeg ikke er dygtig nok til at sætte det op. Har sat begge dele (både Microsoft og diverse open-source) op et hav af gange og det er bare nemmere med MS.
Indlæg senest redigeret d. 15.09.2008 23:52 af Bruger #2243