Nu har jeg både kodet i PHP, ASP, Java-appletter og ASP.Net i mange år efterhånden.
For mig at se er ASP.Net det bedste af alle de ovennævnte muligheder af en simpel årsag: det er fuldt OO (objektorienteret)! Desuden kan det tale sammen med et hav af forskellige teknologier indenfor MS (hvilket bestemt ikke er dårligt!) hvilket gør, at der ift. webudvikling ikke er nogen grænser for hvad du kan lave. Desuden med lanceringen af Silverlight kan du nu oven i købet lave vektor-baserede grafiske websites enormt enkelt. Desuden bruges der sprog i ASP.Net pga. .Net frameworket der kan bruges til en masse andet, så når du har lært ASP.Net kan du fx. hvis du bruger C# gå direkte over og lave windows-applikationer, da det er samme sprog du skriver det i.
En anden grund til at jeg (og så enormt mange andre) foretrækker ASP.Net frem for alt muligt andet er, at koden bliver meget mere overskuelig både pga. den føromtalte OO-tilgang, men også pga. brugen af code-behind (hvor HTML-markup osv. og ren kode er adskildt i 2 filer eller flere filer) og muligheden for at benytte Master-pages (hvor man har 1 eller flere sider der dikterer det overordnede design). Det gør det hele så meget nemmere hvis man er flere end 1 der skal sidde og udvikle noget til fx. et større projekt.
Desuden er jeg meget glad for muligheden for at lave en ordentlig arkitektur i sin (web)-applikation og der kan jeg slet ikke se PHP være med.
... og en lille side-bemærkning:
Det her med at det i Danmark er udbud og efterspørgsel der dikterer løn er kun delvist rigtigt. Arbejdskraften er fx. ikke 100% frit bevægelig dvs. der i dele af landet er folk der tjener gennemsnitligt mere eller mindre end andre indenfor samme "fag".
Indlæg senest redigeret d. 20.08.2008 14:29 af Bruger #2243