Der er en ret stejl indlæringskurve fra asp/php, hvor man typisk blander html/serverscript sammen i en stor kludder mudder.
I .net tilgår man alt gennem en OO struktur, hvor utroligt mange redskaber er tilgængelige..
Dog hvis du tænker kommercielt, skal der ligges nogle penge, tjek edbpriser, for en visual studio 2008...
Der er utroligt mange fordele ved at skifte til .net, men flere test har vist at selve resultatet, performance mæssigt er det sammen, hvis der skrives ordentlig kode vel og mærket - men hvorfor ikke lade systemet om connection pooling, cacheing, bruger styring mm. og bruge tiden på at lave noget productivt..
Mange firmaer bruger ofte .net, især de lidt større webbureauer, ex har vi i danmark en række store CMS'er, i min foretrukne række følge:
Sitecore
Synkron.via
Dynamic.web
Composite
Umbraco
Tangora (kender ikke til)
Alle er i .net, men man får hurtigere et resultat frem på skræmen, koden bliver bedre struktureret, og IDE'et overruler alle andre.
Jeg har skiftet bekendskab med de fleste sprog, jsp, asp og asp.net -> ikke php. Og asp.net er klart at foretrække efter min personlige mening, og af de 5 største CMS huse i danmark.
Brug php hvis du ikke vil ligge nogle penge, ellers er der ingen vej uden om asp.net, tænk silverlight, ajax mm.
/JJ
Indlæg senest redigeret d. 23.07.2008 01:01 af Bruger #5789