Unix-striden: Nu skal gribbene selv punge ud

Tags:    it-nyheder

<< < 123 > >>
SCO Group, som har forsøgt at få store virksomheder, der benytter Linux, til at betale licens, må nu selv til lommerne. Firmaet har nemlig fået licensindtægter for et produkt, som Novell skulle have pengene fra.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2359

Ronnie, kunne du ikke gøre dig den ulejlighed at læse hvad jeg skriver inden du slynger om dig med eder og forbandelser?

Hey, easy now allesammen... :)

Men lad os lige tænke os om:
Hvis vi nu siger at et firma har udviklet et program, der har kostet dem masser af tid og penge. Derfor tager de Copyright på den.
Når et andet firma så sælger DERES produkt, og tjener penge på et produkt der ikke er deres. Det er for søren ulovligt....

Så længe et produkt er under Copyright er det IKKE lovligt for en anden at sælge det.

Netop Jacob.
Linux indeholder kode fra 100 vis af forskellige kilder. Selv om der bliver gjort hvad man kan forlange for at sikre at den kode der bruges er licens fri og er open source, kan det aldrig garanteres at der ikke er kode i Linux der tilhører andre.

Noget andet er så om det vil lykkes nogen at bevise det, jeg tvivler. Ikke mindst at det vil lykkes SCO at få penge ud af det, heldigvis.

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:39 af Bruger #13985
Spørgsmålet er for mig at se mere om ikke det er "uetisk" at stjæle andres software.

Hvis altså der er nogen der har stjålet noget, det ved vi stadig ikke.

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:39 af Bruger #13985
Jeg tror ikke kun det er Linus han tænker på. En given Linux distrobution kunne jo komme med et program der skal betales licens for, men der ikke bliver gjort, så er softwaren blevet "stjålet".

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:40 af Bruger #13985
eller om du bare tror at du er så klog at andre ikke selv kan regne det ud.

Jeg er ikke så klog, at jeg selv kan regne det ud, så jeg er glad for Bertel's kommentar!

Indlæg senest redigeret d. 22.07.2008 23:24 af Bruger #4457
<< < 123 > >>
t