Open Source Community/CMS

Tags:    php

Hej!

Jeg er en del af en gruppe der rejser sammen hvert år, og vi har i gruppen snakket om at det ville være rart med et sted hvor man kunne dele sine billeder og historier med hinanden.

Facebook blev forslået, men af forskellige årsager har vi besluttet at vi ønsker at lave vores egen - for offentligheden - lukkede hjemmeside.

Vi har forstillet os at hjemmesiden skal bygges op omkring følgende 4 funktioner:

1. Alle brugere skal kunne skrive, læse samt kommentere en nyhed
2. Alle brugere skal kunne uploade og se billeder
3. Alle brugere skal kunne skrive, læse samt kommentere en historie(Det samme som nyheds delen – Historie delen skal bare fungere separat fra nyhedsdelen)
4. Alle brugere skal kunne udfylde en profil med tlf.nr. adresse osv. Links til alle medlemmernes profiler skal så være på en side, for på den måde at fungere som en slags opslagsværk.

Jeg har erfaring med opsætning af Joomla CMS, og jeg tænker på om i har kendskab til nogen Open Source Communities der har funktioner som de 4 jeg har beskrevet ovenfor.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis I har tiden til det, kan I bruge Drupal - det kræver bare en del opsætning og indlæring før det bliver rart at arbejde med.

Men det lyder ikke som om, I har brug for mere end hvad Wordpress kan tilbyde jer. Så opret en wordpress på wordpress.com eller download softwaren og sæt den op på jeres eget webhotel, og sæt en times tid af til at indstille så det passer til jeres brug. :)

Hvad med PHP-Fusion? :)

Det kan det hele, og det er super nemt at sætte op :)

Hvis I har tiden til det, kan I bruge Drupal - det kræver bare en del opsætning og indlæring før det bliver rart at arbejde med.

Men det lyder ikke som om, I har brug for mere end hvad Wordpress kan tilbyde jer. Så opret en wordpress på wordpress.com eller download softwaren og sæt den op på jeres eget webhotel, og sæt en times tid af til at indstille så det passer til jeres brug. :)

Nu kender jeg ikke så meget til Wordpress, men er det ikke bare en blog, eller vil det godt kunne opfylde de krav vi har stillet? Kan Wordpress i øvrigt opsættes med eget design?

Wordpress er, basically, en blog, ja. Men har alle de features i beder om.

Wordpress kan også opsættes med eget design, ja. Det er meget mere fleksibelt end man lige tror :-)

t