Roter billede i Y-aksen

Tags:    c++

Hej allesammen!

Jeg har lidt af et problem: Jeg skal have roteret et billede i Y-aksen med C++
Jeg har allerede downlaodet The CImage Library, men jeg kan ikke finde nogle funktioner der rotere i Y... Kun i Z...
Kender i evt nogle prædefinerede funktioner til det?
Jeg kan bruges libraries som: DirectX, CImg, BOOST og STL, hvis i kender et andet er det helt fint!



Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at rotere et billede i y-aksen, og ikke Z? Er det en 3-dimensionel fil du har?
Hvis du mener omkring y aksen (så en rotation omkring z-aksen er en helt almindelig billedrotation a la photoshop), så mener du at dit to-dimensionelle billede skal vippes op på siden: I så tilfælde ville jeg nok prøve at mappe billedet på en overflade i OpenGL og så rotere den der (http://nehe.gamedev.net/data/lessons/lesson.asp?lesson=06), men det kommer selvfølgelig an på hvad du skal bruge den til.




Indlæg senest redigeret d. 21.07.2008 08:59 af Bruger #8249
Det hedder nu engang at rotere I en akse, i dette tilfælde Y-aksen.
Det med at påføre den til en overflade har jeg allerede gjordt i DirectX. Men vil gerne have det færdige produkt savet igen.



t