Vidersend data med link.

Tags:    php

Hej

Jeg er ved at lave en hjemmeside om mit fodboldhold. Til siden bruger jeg PHP.

Mit problem er:

Jeg vil gerne lave en side med information om hver enkel spiller. Jeg gider ikke lave x antal ens sider med forskellig info. Derfor bruger jeg en MySQL database til at hente info fra.

Problemet er så at, hvis jeg har en liste med alle spillerne og det så skal være muligt at trykke på en spiller og på denne måde skal man så sendes videre til siden der omhandler ham.

Hver spiller er gemt med et ID. Hvordan laver jeg et link til siden med spillerinfo som så fortæller spillerinfosiden at spiller x er valgt og derfor skal siden hente data fra spiller x.

Altså skal siden på en eller anden måde huske hvad spillerens ID er når man bliver sendt videre til spillerinfosiden.

Håber nogen kan hjælpe.

tilføj id til din url som i eksemplet nedenfor:

http://localhost/side.php?id=3

"id" kan senere brugeres i side.php ved at hente det fra $_GET variablen.

echo $_GET['id']; // 3

Du kan gøre det at du på en side med alle spillerne laver links på dem fx.

Fold kodeboks ind/udKode 

og så inde på profil.php gør du sådan her

Fold kodeboks ind/udKode 

og så kan du hente fra mysql

Fold kodeboks ind/udKode 

Prøv at tjek www.opskrift.techguru.dk har gang i et opskrift system men dette gør ligesom du siger...

Du kan få en kopi hvis du vil...

Tak for svarene.

Det løser dog stadig ikke helt problemet da jeg i forvejen benytter følgende til at linke til de enkele spillere:

<a href="index.php?side=spiller">Spillerens navn</a>

Dette gøres da jeg har en standard del af siden som er ens over alt. Kan jeg på en eller anden måde få to variable med i linket?

eks:

<a href="index.php?side=spiller?id=1">Spillerens navn</a>

Aner ikke om det kan lade sig gøre og hvis det kan hvordan man så gør det?

jamen så istedet for
$id $_GET["id"];
så bruger du
$id $_GET["spiller"];

ang link jo det er muligt

echo "<a href=\"index.php?side=spiller&position=midtbane\">Spillerens navn</a>";

Indlæg senest redigeret d. 21.07.2008 06:14 af Bruger #8715
Så fik jeg det til at virke.

Mange tak for hjælpen.

t