date() fra engelsk til dansk

Tags:    php

Jeg har lavet en kalender med søgefunktion, men det er pt. engelske måneder, hvilket ikke er optimalt.

Nu har jeg lavet et array:

Fold kodeboks ind/udKode 

Så benytter jeg nedenstående, men hvordan kan jeg proppe mit array ind, så den viser danske fremfor engelske navne.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 19.07.2008 12:21 af Bruger #8654
8 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan du ikke bare lave en replace? Hver gang den støder på "January" skriver den i stedet "Januar" ?

Det plejer jeg at gøre (godt nok i ASP, men det skulle da ikke ændre det helt store) ;)

Jo det burde du godt kunne.
Bare ændre dit array til:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

oversæt functionen:
Fold kodeboks ind/udKode 

brug af function
Fold kodeboks ind/udKode 

ellers din function:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 19.07.2008 15:10 af Bruger #3427
Jeg syn's det er fantastisk at det indledende indlæg er delt op i to forklaringer om hhv. sprogversionen og valg af en enkelt måned, men at ingen af disse har noget med hinanden at gøre. Ydermere krydres der med en "det virker ikke"-sætning.

Det er da fantastisk.

Fold kodeboks ind/udKode 

Bør bare mene man kan proppe et array ind i en date(), jeg ved bare ikke hvordan :(

Virker ikke helt.. Må lige tænke over den.

Virker ikke helt.. Må lige tænke over den.

Hvad virker ikke?
Den burde da meget gerne virke... Hvad er det du vil med den?

Umidelbart vil jeg da mene at Jakob's forslag burde virke.

Du skal huske på at hvis du henter månedens tal værdi i PHP vil den gå fra 1-12.

Men når du opstiller månederne i et array vil Januar være tildelt nummer 0 hvis du ikke fortæller at den skal starte fra 1 af.

I et array er første værdi altid på plads 0 i arrayet med mindre du har defineret anderledes.

t