Nyhedsmail med php

Tags:    php

Hej Udvikleren :)

Jeg skal til at lave en nyhedsbrevs function til et større forum, vi snakker en bruger database på omkring 4000.

Jeg vil da høre hvordan jeg bedst kan lave udsendelsen af mails? findes der nogle gode opensource programmer til det eller er der en smart måde at gøre det på så SMTP serveren ikke står af under udsendelsen ?

Hilsen Jesper Lindstrøm Nielsen
www.Webcomfort.dk

To muligheder:
1: Få installeret en WYSIWYG editor som FCKEditor på dit website. Få fat i output (X)HTML og send en mail, med de rigtige headers ved hjælp af mail() funktionen.

2: Lav en simpel PHP side der downloader en .txt fil med alle mails'ne adskilt af komma'er.
Træk derefter .txt filen op i "til" feltet, i dit foretrukne mail-program. Lav derefter derefter din mail i mailprogrammet.

Indlæg senest redigeret d. 18.07.2008 17:47 af Bruger #11328
Hvis du bruger en smtp-serveren er der ikke den store chance for at den står af, da der åben en forbindelse til server som forbliver åben indtil scriptet er afviklet.
Derimod hvis du bruger pop3 åbnes en ny forbindelse hvergang der sendes en mail.

Men du kan kigge på PHPmailer, hvis du sørger et script. Ellers findes der masser af online services til den slags - det er blot et spørgsmål om en søgning i Google.

t