Li-ion batterier

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej alle!

Mit Li-ion batteri (originalt 6 cellers) til min IBM/Lenovo T60, bærbare computer (et år gammel) er DØDT. Det er ikke bare blevet dårligere, det virker slet ikke.
Nu er spørgsmålet til jer så:
Har i nogen erfaring med levetiden på sådanne batterier? (li-ion batterier i det hele taget)?
Er der andre som har prøvet noget lignende og hvis ja, hvor gammelt var batteriet?

På forhånd
mange tak

Er du sikker på at det er batteriet og ikke computeren? Har du prøvet at sætte batteriet i en anden maskine?

Du kan også tage batteriet ud, tænde for computeren og derefter sætte batteriet tilbage på plads. På den måde fjerner du overskyden strøm der kunne forårsage fejl.

Har ingen probs på min maskine, som efterhånden tæller tre år. Der er stadig fem-seks timers arbejdstid på en fuld opladning.

Gnu, ja jeg er 100% sikker, jeg har allerede sendt batteriet ind som reklamation, hvor jeg købte det (Laptops.dk), men de hævder at gennemsnits levealderen er 1-1,5 år, hvilket jeg ikke kan få til at passe nogen steder. Derfor vil jeg lige høre om det virkelig kan passe, eftersom jeg også har adskillige computere som tæller langt over de to år.

Så vidt jeg husker, så er der ofte kun 1 års garanti på batterier, men de bør kunne holde meget længere end det hvis de håndteres korrekt. Min kærestes batteri i en Lenovo holdt en dag pludselig op med at virke fra det ene øjeblik til det andet. Det blev byttet på reklamationen. Det var ca. 1 år gammelt. Så ja, det sker nogle gange at batterier pludselig dør.

Det er samme situation jeg havde, men hun fik det byttet på reklamationen? Hvilket jeg jo også mener jeg burde i min sag.

Det passer meget godt det Laptops hævdet at have sagt! for jeg vil med garanti kunne sige du har ladt dit batteri op forkert! hvilket rigtig mange gør...

En 6 celles batteri har efter min viden maks 3 års levetid, og det er langt fra alle som præstere dette!

Kan du starte din computer når du smider oploaderen i bærbaren mens batteriet self sidder i ?

Jacob Vejle, ja computeren fejler intet og jeg har behandlet batteriet efter anbefalingerne. Foreksempel har jeg taget det ud når min computer har siddet med fast strømforsyning og jeg har, som der står i anbefalingerne, holdt batteriet på omkring 40% når det ikke blev brugt.
Det er blevet behandlet med stor forsigtighed og til sammenligning så har jeg en seks år gammel bærbar computer med samme type batteri, som stadig fungerer, dog med en smule nedsat levetid.

Det er samme situation jeg havde, men hun fik det byttet på reklamationen? Hvilket jeg jo også mener jeg burde i min sag.

Ja hun fik det byttet på reklamationen. Hendes batteri virkede overhovedet ikke. Det kunne slet ikke lade, hvilket kan tyde på at det var elektrnonikken i batteriet der var brændt af. Der sidder en del elektronik i sådan nogle batterier. Hvis det var selve batteriet skulle man tro at det langsomt blev dårligere og dårligere, hvilket ikke var tilfældet.

BOSH, nøjagtig samme problem her :) Laptops.dk nægter at give mig et nyt, men har nu tilbudt mig at købe et til en lidt bedre pris, ca. 200 kr. billigere end normalt.
Da jeg ingen mulighed har for at bevise noget, så må jeg jo tage til takke med det :/

BOSH, nøjagtig samme problem her :) Laptops.dk nægter at give mig et nyt, men har nu tilbudt mig at købe et til en lidt bedre pris, ca. 200 kr. billigere end normalt.
Da jeg ingen mulighed har for at bevise noget, så må jeg jo tage til takke med det :/

Hvis der er gået over 1 år, så må du nok tage dig til takke med det tilbud de har givet dig. Det ville jeg have gjort hvis jeg stod i din situation.

Thomas hvad hedder den bærbar du har! tjek eventuelt deres webside om der ydes garanti fra dem..

Og du skriver at batteriet er 1 år gammelt altså ikk 2, så skulle du os meget gerne kunne få garanti for der står ingen steder at når der er gået et år så ryger garantien, men så har du stadig reklamation retten...

En 6 celles batter indholder en masse syre, og ikk meget elektronik, os der for den kan gå så skide galt hvis man lader forkert på den, mild sagt så eksplodere den ! :) det ser lidt sjovt ud, men jeg anbefaler ikke man gør det hjemme i stuen:)

<< < 12 > >>
t