Elgiganten lancerer EEE - uden Linux

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Elgiganten har startet forsalget af Asus' EEE PC. Maskinen fås i sort eller hvid, men kun med Windows XP.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2344

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:37 af Bruger #13985
Ronnie, du har tydeligvis ikke læst det jeg har skrevet, og hvis du har, så må jeg bede dig om at læse det igen. Du rammer helt, helt forkert med dine argumenter og dine udtalelser om hvad jeg skulle have sagt og hvad jeg skulle mene. Jeg har ikke udtalt mig om brugervenligheden i Linux, jeg har bare udtalt mig om den generelle opfattelse af selv samme - en opfattelse du åbenbart er enig i, siden du farer sådan i flint når den bliver påpeget :).

Du er tilsyneladende ikke selv Linux udvikler, og derfor så ringer advarselsklokkerne altså når du skriver at "vi er mindst et årti foran Microsoft". Du opfatter tydeligvis dit foretrukne OS som en del af noget større, men det behov har jeg på ingen måde, som jeg også allerede har skrevet. Jeg vil bare have en platform der sætter mig i stand til at nå opnå visse ting, og af den årsag har jeg for lang tid siden fravalgt både Linux og Mac OS. Jeg har ikke behov for at skifte som verdenen ser ud lige nu, men skulle verdenen se helt anderledes ud om X antal år, så er jeg i det mindste ikke med i en gruppe der mere og mere lyder som om de vil frelse verdenen - jeg har blot betalt for et stykke software som jeg får stor glæde af. Har jeg pludselig ikke nok glæde ved det mere, kan jeg købe noget andet eller hente en Linux distribution gratis. Forstå nu at jeg ikke har noget synderligt negativt at sige om Linux - jeg har bare ikke selv lyst til at bruge det. For hver gang "I" råber "Friheden til at vælge", så virker det i den grad som om at I overser at nogen af os HAR valgt, også selv om at "vi" ikke har valgt det samme som "jer".

Læg mærke til at det ikke var mig der kørte det her over i en omgang religionskrig - jeg forsøgte udelukkende at komme med et bud på hvorfor Elgiganten havde fravalgt Linux, et bud der var baseret på økonomiske omstændigheder, i stedet for kærlighed til et stykke software.

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 18.07.2008 15:09 af Bruger #1
Kasper, du misforstår. Det er ikke bare friheden til at vælge. Det er friheden til at vælge Linux, og friheden til at svælge i Windows ;P

/me is out. Oprydning af værelset er mere vigtigt end en meningsløs flammekrig. Meningsløs fordi der ikke er noget at slås om. Uanset hvad vi når frem til her, så sælger Elgiganten stadig kun EEE'er med Windows XP. Slut prut finale. :)

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:37 af Bruger #13985
Jamen jeg gider heller ikke køre den længere ud, men når jeg siger 'vi', så siger jeg vi Linux brugere som en minioritet, i vækst. Nok er jeg ikke med til at udvikle Linux, men jeg mener selv at jeg er med til at promote og gøre en indsats for at gøre Linux til noget, i takt med udvikling af software der understøtter Linux.
Der er jo ikke noget galt i at bruge et bestemt system, problemet er bare de argumenter der kommer fra de uvidende. Jeg må ofte høre fra folk der siger at det og det er skidt, men de aner ikke selv hvorfor og hvis de endelig kommer med et argument, så bygger det en meget gammel erfaring eller påstand :)
Også derfor jeg går i flæsket på dig, fordi jeg synes at have set du nævnte brugervenlighed og netop her er 'vi' kommet længere end Windows, ligesom Mac OS (aka Unix-basseret) også har nogle klare fordele på dette punkt.

Jeg trækker mig, korstoget må vente! Og helt ærligt, jeg påråber altså ikke friheden til at vælge, men den med at vi frelser verden... Oh yeah!!
Og jeg undskylder hvis du Kasper, føler at jeg har hakket på dig, det er ikke min hensigt at være grov eller nedladende over for nogen og slet ikke over en denne diskussion :)

Hej ville bare lige se prøv at se dette:

http://media.ncom.dk/index.php/video/id=784

Jeg vil lige tilføje at grunden til at Elgiganten vil sælge med windows er netop fordi at som gear siger er det nemmere at installere programmer iforhold til Linux like it or not....

Ved godt linux har en Repository men da folk ikke gider at sætte sig ind. mest pga de ikke har tid og at en lille laptop 8,9" laptop med windows er lidt sejt. desuden er det asus eee pc som kan fås med windows og linux det er ikke noget elgiganten har fået gjordt specielt. Desuden skal i også som tidligere nævnt være opmærksom på at hvis man skal kunne hjælpe folk med software. vi ved hvor kompliceret folk har det med win xp men nu vil i så have folk skal prøve med linux. jeg vil bare sige godt nok siger man microsoft sucks osv osv... men husk lige hvilket operatør system du bruger og hvilket du bruger til at spille på ?

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:38 af Bruger #13985
men husk lige hvilket operatør system du bruger og hvilket du bruger til at spille på ?

Jeg har 5 computere - 3 er laptops. Alle med undtagelse af den nyeste kører Linux. Den nyeste jeg har erhvervet mig er min lillebrors aflagte, som dualbooter mellem Win XP og Arch Linux. Win XP har jeg på den ene maskine af to simple årsager: jeg vil kunne bruge Kaspers software(indtil han får taget sig sammen til at lave det krydsplatform ;P), og jeg vil spille Half-Life 2: Episode Two.

Min primære computer er min nyeste laptop. På den kører jeg Arch Linux. Min sekundere computer er min ældre desktop - den dualbooter Ubuntu og Arch Linux. :-)

På alle mine Linux-maskiner spiller jeg i stor stil. På min primære laptop - Arch Linux laptoppen - spiller jeg jævnligt Jedi Academy, Nexuiz, Warcraft II og Star Craft på.

Vurderer du at min hukommelse om valg af operativsystem er godt nok? :-)

>Win XP har jeg på den ene maskine af to simple årsager: jeg vil kunne bruge Kaspers software(indtil han får taget sig sammen til at lave det krydsplatform ;P), og jeg vil spille Half-Life 2: Episode Two.

Uha, begge dele er da også et must, hvis du spørger mig :D

Mvh.

Kasper (TSW)

Syntes der var lavet en undersøgelse for ganske kort tid siden som viste at for disse nye mini netbooks, der er prisen utrolig vigtig for salget af pc'en.

Så betyder 500 kolde kontanter sku da meget. Folk der køber en eee har formentlig jo heller ikke de enorme store specielle krav, så det eneste jeg vil gætte på at hr. og fru Danmark generelt er interesseret i at installerer er VLC player. Computeren er en NETbook, og egner sig til nettet. Værken til spil og grafik. Og når det er sagt må man da sige at der er en udmærket startpakke på computeren der da uden tvivl vil kunne dække de flestes behov.

<< < 12 > >>
t