>Først og fremmest, så synes jeg egentlig ikke, det er fedt, at skulle udstilles som en "IIIIH" patteunge hver gang vi har den her debat. Jeg er godt klar over at du mener det i spøg og med et glimt i øjet, men jeg er efterhånden lidt træt af det. Specielt fordi det vil få mine holdninger til at se mindre gyldige ud i øjnene på en tilfældig forbipasserende - og det synes jeg ikke er heeelt rent spil ;P
Det synes jeg nu altså heller ikke at jeg gør, og jeg tvivler på at folk vil tage min kommentar for specielt meget andet end hvad det var: Et argument i vores debat
. Jeg satte naturligvis tingene lidt på spidsen, men det synes jeg nu også at du gør engang imellem. Det ændrer ikke på at jeg finder det ganske interessant at diskutere med dig, og langt hen af vejen har stor respekt for de ting du siger
>Jeg vil dog sige, at det ikke er mit indtryk at hardwaren i en EEE, kan understøtte den desktop-oplevelse, som powerusers forventer. Derfor støtter jeg ikke forventningen om, at EEE skal kunne bruges som desktop-system.
Jeg har aldrig sagt at den skal kunne bruges som desktop computer - du har nævnt det tidligere, og jeg har allerede sagt at jeg ikke mener at det er tilfældet, så den sag burde være ude af verdenen nu
>Derudover, så er der ikke nogen tekniske begræsninger imod mere avanceret brug, i EEE'ens Linux. De problemer mange oplever med Linux er hardwareopsætning, installation af Flash og Java, etc - alt sammen noget folk er 100% ude over med denne løsning, da Asus-folkene jo har sørget for det med det samme. Derfor synes jeg vitterligt ikke, at de sædvanlige kontra-Linux argumenter holder, og derfor kunne jeg virkeligt godt tænke mig, nogle kontra-EEE-linux argumenter at forholde mig til
Well, det er dig der har drejet debatten ind på den del. Jeg har fortalt hvorfor jeg tror at Elgiganten tøver med EEE Linux, og så har jeg givet årsagerne til hvorfor _jeg_ ikke kunne tænke mig en. Jeg synes det er vigtigt at de to ting ikke blandes sammen, for jeg er overbevist om at folk har helt forskellige forusætninger for det valg, men for mig drejer det sig om at jeg hver dag sidder på en Windows maskine, hvilket jeg har det rigtigt fint med, og derfor vil jeg også foretrække at en eventuel mini laptop kører det samme og giver mig de samme muligheder. Jeg tror heller ikke at du ville købe en EEE med Windows XP på - i hvert fald ville Windows jo nok næppe leve længe på _den_ maskine
>Hvad du nu nævner med den ekstra indsats det ville kræve El-giganten, så kan jeg godt se lige netop den pointe - den havde jeg ikke overvejet, og den har jeg skrevet mig bag øret.
Det var egentlig det der var min pointe lige fra starten af. Det går imo igen i ca. alle de indlæg jeg har skrevet i denne debat
>Og hvad angår en EEE-Linux-shop: Well, jeg har andet at tage mig til. Jeg interesserer mig mere for at skrive og at kode, end jeg gør for Linux, så når det kommer til at tjene penge, er jeg mere tilbøjelig til at skrive og kode
Det er også helt i orden - jeg interesserer mig i øvrigt også betydeligt mere for kode end for Windows. Faktisk interesserer Windows mig ikke rigtigt, det er bare et middel til at nå andre mål - et middel jeg i øvrigt er rigtigt godt tilfreds med
. Min pointe var blot at før du bashede Elgiganten for at tage beslutninger baseret på økonomi, hvilket det stadig er min klare overbevisning at de har gjort, så skulle du overveje om du selv vil være villig til at føre ideen ud i livet. Det er ikke et "Så gør det da bare bedre SELV!!"-argument, bare en anmodning om lige at overveje det praktiske før det politiske
>Fortsat god nat.
Og i lige måde! Nu vil jeg sgu smutte i seng, mine øjne er ved at være godt trætte
Mvh.
Kasper (TSW)