Visuel Basis hjælp..

Tags:    programmering

Hej alle sammen,

Jeg har en del tid lavet forskellige Excel programmer med makroer i. Så jeg synes jeg har rimelig godt styr på visuel basis.

Nu vil jeg så prøve at lave noget i visuel basis 2008 Express.

Jeg ville godt vide hvordan jeg kan skabe disse .txt filer som jeg kan gemme mine data i.

Altså når jeg laver installationsfilen og installere den. Første gang jeg åbner programmet at den så checker for om de .txt filer eksistere ellers skal den oprette dem på samme sti som programmet.

Herudover kunne jeg godt tænke mig nogle koder til at skrive til filen og hente data fra filen.

Mit problem stammer fra at jeg i Excel bare har skrevet data til et ark i min workbook. Nu mangler jeg et "ARK" i det nye program.

Jeg håber der sider en der kan hjælpe mig lidt på vej.

http://www.justfuckinggoogleit.com eller http://www.amazon.co.uk/Microsoft-Visual-Basic-2008-Developer/dp/0735625379/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1216305033&sr=8-1

... sådan helt ærligt. Du må starte et sted, ellers kan du lige så godt spørge om der er nogen der vil lære dig at programmere i Visual basiC.
Og nu var det ikke for at tage fusen på dig, jeg anbefaler klart den bog jeg linker til, hvis man aldrig har kodet i .net :)

Indlæg senest redigeret d. 17.07.2008 16:42 af Bruger #13985
Jeg har ligesom googlet det. Jeg har som jeg også har skrevet lavet ting i Visual Basic.

Fatter ikke hvorfor du bruger den tid på at skrive det. Crap. Hvis du ikke vil hjælpe så er det jo også lige meget.

Tror du jeg ville oprette mig i et forum, uden selv og have prøvet at finde det først. Opretter mig ligesom her fordi jeg har brug for lidt hjælp.

Men tak for dine links..:O

Hej
Det var ikke for at være irriterende, men dit indlæg virker som om du ikke har prøvet overhovedet.
Der er rimelig langt fra VBS til VB.net, derfor jeg anbefaler dig at starte fra bunden.

Men du skal have fat i 'Streamreader' for at læse og skrive til binære filer. Lav en google 'Visual Basic Streamreader', den bør give pote.

t