Har ødelagt min kurv.php

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hejsa alle sammen, jeg har nu komemt til at ødelægge min indkøbskurv på min webshop.
den virker efter meget god hjælp fra GNU.
men har på en eller anden måde rodet så meget rundt i det hele at noget fra checkout filen er komemt herind i kurv.php ...
og nu vil jeg spørgs om jeres hjælp til at fixe den.

hvad den gør.
man tilføjer en vare ved at klikke på tilføj til kurv.
den kommer så frem og skriver varen.
man tilføjer en ny vare. den øger antallet til 2 (fra 1 som den skal) men "overskriver" navn, pris, total. så der kun er 1 linje med vare hvor der nu skulle være to.
håber en kan rette det. hele shoppen skal være klar den 1. og "mangler" kun denne fil så virker den og kan bruge den.

mulighed for 200 points. alle vil nok ikke blive givet ud, så giver ud efter hvor stor hjælp jeg får :)

takker på forhånd

Fold kodeboks ind/udKode 

11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvor henter du $navn fra?

$_SESSION["kurv"]["id".$navn]["antal"]++;

Det er meget fint at du vil rette tingene selv. Men det hjælper ikke en fis, når du kun gætter dig frem til hvad der skal står de forskellige steder.
Hvis du nu lige kigger en ekstra gang efter hvordan gennemløbet af $tplProducts sker fra tidligere i koden, så kan du nemt lure hvordan resten skal skrives.

Anyway har tilrettet koden i de afsnit der er nødvendige for at det burde virke.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Og en sidste ting - se nu lige at få lært at lave indrykning i din kode.

Indlæg senest redigeret d. 15.07.2008 23:38 af Bruger #10216
Har du selv lavet indkøbskurven, eller har du fået en anden til at lave den til dig?
I så fald, hvorfor beder du så bare ikke om en kopi? istedet for at reparere, hvorfor så ikke bare få det fra scratch?

Hmm

2sec. skal lige se på noget gammelt noget. tror du har ret :P

Indlæg senest redigeret d. 15.07.2008 23:08 af Bruger #11875
ved du hvad. det var det jeg havde fjernet :P
nu opdagede jeg abr enogle andre fejl.

slet virker heller ikke mere. ser lige om jeg kan finde den fejl :P

Tak for svar Gnu.
men det der virker ikke, har skam prøvet. sad i nat og prøvede igen efter jeg havde skrevet en mail til dig.

og har lige prøvet igen.

men kan se den slet ikke får et id.

"Og en sidste ting - se nu lige at få lært at lave indrykning i din kode.
"

ved godt de er svære at læse, synes selv de er lette nok at læse. andre syens abre det virker rodet.

Indlæg senest redigeret d. 16.07.2008 00:11 af Bruger #11875
tror jeg har fundet noget af fejlen. ser lieg om det er det. :P

"$ialt -= $pris;"

har ikke angivet $pris og $ialt
eller det var der. indtil jeg kom til at ødelægge det :P

fandt fejlen med slet nu.
"$ialt -= $pris;"

er ligegyldige kan jeg jo se :P de bruges slet ikke mere. alt erstatet af sessions :P

men problemet ligger i "kurv.php?slet=$id"
$id henter den fra addresse linjen. som så bliver det sidst tilføjet produkt. derfor vil den aldrig kunne slette andre end det sidste produkt som blev tilføjet.

Indlæg senest redigeret d. 16.07.2008 00:59 af Bruger #11875
jeg har lavet det meste selv. i første version.
som var lavet ud fra noget rent lort jeg har prøvet på at lave.

så havd ejeg brug for hjælp på et tidspunkt. hvor jeg spurgte her på udvikelren. og fik hjælp af bland andet gnu :)

har så derefter rettet of tilføjet nye ting osv. men så har jeg kommet til at overskrive nogle forkerte ting som så gør at den ikek har virker rigtigt. :/ første $navn
anden ting var slet funktionen.
som jeg så endnu ikke lige har fået til at virke igen.

starte fra scratch er ikke en mulighed. da jeg har MEGET svært ved session. hellere gå gennem ild faktisk. kan nemlig ikke se hvordan de skal bruges. og de php bøger jeg har nu hjælper ikke rigtig noget, da de kun lære at lave en counter eller noget andet så simpelt.
efter det er jeg bare lost. desværrer.

denne webshop har faktisk taget mig over ½ år at lave hvis man tager den første version med hvor jeg fik en session til at virke med noget textarea. og den er godt nok lavet om mange gange nu. :(

Indlæg senest redigeret d. 16.07.2008 01:18 af Bruger #11875
For at skære ud i pap hvordan sessions kan benyttes:

Sessions er et array af data der eksisterer hen over et sideskift.
Sessions data tilgåes fra superglobalen $_SESSION.

Krav:
session_start() skal kaldes på linie et i hver PHP-fil.

Så nemt er det.

De ændringer jeg har vist, som du skal foretage, i forrige indlæg burde uden problemer få slet-funktionen til at virke - ellers kan du evt. søge efter dit eget indlæg fra tidligere og så starte derfra.

Indlæg senest redigeret d. 16.07.2008 07:46 af Bruger #10216
jeg har fået den til at virke nu med:
Fold kodeboks ind/udKode 

<< < 12 > >>
t