Giver for mange credits

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej Udviklere :)
Jeg har et problem i et af mine systemer. Det er meningen man skal have 1 Credit i minutet, men man får over hundredetusind(100.000). Kan ikke finde problemet. Håber nogle kan hjælpe mig
Fold kodeboks ind/udKode 

11 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg har svært ved at overskue din kode så jeg prøver lige at skrive et eksempel selv du kan rette/bruge :p

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Det burde give dig et credit antal lig de antal minutter spilleren har spillet spillet. Men jeg går ud fra at du vil have den til at finde ud af hvor mange credits spilleren "mangler" siden sidste login?

Hvis du kan ville det være rart hvis du gav mig hele funktionen med lidt kommentare :p For eksempel, hvad bliver $online_tid; brugt til?

Indlæg senest redigeret d. 15.07.2008 16:06 af Bruger #9485
i en enkelt update på alle brugere:

UPDATE brugere SET credits=credits+1

så skal du bare køre scriptet queryen en gang i minuttet det kan gøres med et cronjob hvad du sikkert ikke har lov til.

lige præcis men som du også siger, så har de fleste ikke adgang til service/cronjobs :/

Noget jeg altid har tænkt på:
Kan man ikke lave sit eget cronjob ved at lave en ajax forespørgsel, der sender videre til en sleep side, og derefter sender den videre til en side med handling og derefter tilbage?

du kan bare lave en side der reloader med et meta tag. som har queryen.

Fold kodeboks ind/udKode 

Men er da ret sikker på at de heller ikke synes det er tilladt.

Jeg synes din kode er lidt sjov, men ummidelbart kan jeg se 2 fejl. Du bruger while(); til at lave et array over din database, hvilket der ikke er noget grund til da du jo slet ikke bruger en lykke?

Normal while();

Din while();

#2: Skal dine credits ikke være 1 credit pr. minut og ikke hele din brugers online tid?

Indlæg senest redigeret d. 15.07.2008 14:53 af Bruger #9485
Jo det sq os rigtigt! Men skal den i credits så sætte $min ind istedet for $online_ialt ..?

Nej, det er meningen den skal give 1 credits per minut, ligesom du har lavet det. Altså du vil have hele min kode?
P.S. Den kode du gav mig virker ikk

Det er lidt nemmere at finde rundt i kode når du har hele sammenhængen og ikke kun en stump :p

Hvad fejl får du?

i en enkelt update på alle brugere:

UPDATE brugere SET credits=credits+1

så skal du bare køre scriptet queryen en gang i minuttet det kan gøres med et cronjob hvad du sikkert ikke har lov til.

Har nemlig også tænkt over det, men man skal også vide hvor mange timer man har, får der er nemlig også et levelsystem
Her koden du bad om Thomas
Fold kodeboks ind/udKode 

P.S. Der er ikke nogle fejl. Det var mig der lavede den :)

<< < 12 > >>
t