rename()

Tags:    php

Hey. Jeg vil gerne rename en file, som ligger på root siden altså der hvor index.php ligger.

Til det bruger jeg denne her fil.
Fold kodeboks ind/udKode 

Men den gider ikke at ændre navnet. Har også prøvet manualt at gå ind via ftp program og ændre rettighederne til 777, og så bare slette chmod commanden, men uden held. Nolge som har nogle ideer til hvad der er galt eller om man kunne bruge noget andet til at ændre navnet med?

Tak på Forhånd

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du prøvet og se om filen eksister?

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 15.07.2008 13:47 af Bruger #11386
Jeg tror at det har noget at gøre med de rettigheder der er på root-mappen på dit website... Jeg har testet på min egen side. Hvis jeg har to mapper med 2 filer:

minside.dk/test/rename.php
og
minside.dk/test2/text.txt

hvor dette er scriptet rename.php:

Det virker fint, men tager jeg det et niveau højere op (til root-mappen):

Så virker det pludselig ikke.

Til gengæld virker det fint hvis begge filer (rename.php og text.txt) ligger i rootmappen:

Fold kodeboks ind/udKode 

Måske du kan bruge det til noget

Det kan altså også bare være det at du sætte / foran. Jeg har i hvert fald selv haft den oplevelse at PHP ikke kan finde ud af at gå fra toppen/roden af websitet hvis man skriver / foran. Det eneste jeg har kunne finde der virker er $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].

Du kan vel evt. overveje at gøre sådan her, selvom jeg ikke ved om det er det smarteste:

Indlæg senest redigeret d. 15.07.2008 14:38 af Bruger #10572
Hvis jeg bare bruger Casper Hansen's Kode, skriver den at den ikke eksister. Men hvis jeg forbi de 2 koder som er sendt

Altså:
Fold kodeboks ind/udKode 

men stadig unden heldig :S Er det ikke lige meget om man skifter imellem " og ' hvis man bare holder det enes i samme commando.? Er der ikke en anden måde man kan rename filer på via php?

t