Hjælp til at sende HTML formular med php

Tags:    php

Hej,

jeg er lige løbet ind i et "lille" problem. Jeg har lavet et formular for en velgørende forening - eller rettere sagt to - i HTML og tænkte, at jeg kunne bruge mailto:navn@navn.dk tagget til at sende indholdet til deres e-mail.

Jeg er godt nok uddannet indenfor det grafiske men med fokus på trykopgaver og ikke så meget webdesign. Jeg har for længe siden brugt mailto-tagget og der kunne man bare sende formularindholdet uden problemer. Den så og sige sendte og nulstillede felter bagefter automatisk.

Nu er det vist ændret til, at den kommando ved tryk på "Send" knappen starter outlook eller lignende og det så er brugeren som skal sende den som almindelig e-mail etc.

Det var dog ikke meningen da brugeren ikke skal tænke på andet end, at sende og så glemme formularen bagefter. Ligesom det var før med mailto-tagget som beskrevet øverst i denne post.

Jeg har så tænkt på, at jeg har hørt meget om php og selv om jeg ikke kender selve kodningen eller principperne i det tænkte jeg, at det kunne måske bruges.

Jeg faldt over den her side...

http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmail.php

...som ser lovende ud men tænkte "speak Chinese will you" da jeg kiggede på php koden og så så dette forum hvor jeg tænkte jeg ville bede om hjælp.

Er der en - nem eller nemmere - vej som man kan bruge til, at tilføje en php formkode til forsendelse af mine allerede færdig designede og eksisterende HTML-formularer???

Hit me! :-)

På forhånd, tak for ethvert svar!

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du vil sende en mail med php skal du bruge funktionen mail();

Den kommer til at ligne noget i stil med det her,
Sendmailform.html:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Det modtager du i "sendemail.php":
Fold kodeboks ind/udPHP kode