"Æ", "Ø" og "Å" i formular!

Tags:    php

Hej udviklere!

Jeg er igang med et projekt, rettere sagt en spilside fokuseret på flashspil!

Siden er baseret på et færdigfabrikeret PHP script, hvor jeg er stødt på et mindre problem. Ved tilføjelse af nye spil har du flere funktioner, bl.a. en beskrivelse af selve spillet. Problemet lyder så, at hvis jeg bruger et af følgende bogstaver: "Æ", "Ø" og "Å", forekommer de som volapyk i den egentlige og færdige beskrivelse.

Derfor søger jeg en faglig dygtig PHP programmør til at kunne rette dette mindre problem.

Prisen på arbejdet er op til dig som programmør, da det er dig der har den faglige ekspertise og mulighed for at kunne forudsige en egentlig pris. Dog vil jeg forhøre mig hos en anden og tredje programmør for at høre om din afgivne pris er fair!

Andet vil jeg ikke røbe omkring projektet i sig selv før jeg har fundet den rette til opgaven, da jeg ikke vil have flere til at rode rundt i siden.

Glæder mig til at høre fra jer!

Med venlig hilsen,

Mikael K. Clemensen
mr.clemensen@gmail.com

Vær opmærksom på at jeg fra Søndag d. 12.07 - Tirsdag 22.07 ikke er til at træffe, da jeg er bortrejst. Det kan måske virke frustrerende for jer at jeg så allerede rykker denne annonce ind på siden nu, men vil bare gerne have prikket hul på problemet hurtigst muligt! ;)

Jeg tror du kan spare dig en håndøre her :)

Check om du har sat din mysql database til det rigtige charset, og tjek din indeks side har det her i toppen:
Fold kodeboks ind/udKode 

Som sagt skal din mysql database også have iso-8859-1. Jeg vil tro du køre UTF-8

Indlæg senest redigeret d. 11.07.2008 17:23 af Bruger #13808
Hej Dennis

Mange tak for det hurtige svar! ;)

I "header"-filen som bliver brugt på alle sider, står der som du beskriver: iso-8859-1

Når jeg logger ind på PhpMyAdmin, fortæller den mig at databasen er sat op til: UTF-8 Danish

For mig lyder det jo "rigtig" nok, men nu har jeg jo heller ikke ret stor viden indenfor faget :P

Håber det kan fortælle dig noget!

Med venlig hilsen,

Mikael Clemensen

Efter at have studeret lidt nærmere, har jeg fundet af at sidens gæstflade var sat op til iso-8859-1, men at adminfladen var sat op til UTF-8! Det fik jeg ændret og vupti, nu virker det bare!

Er så taknemmelig - mange tak! :)

Du er sikker på du ikke vil have noget for det? ;)

Indlæg senest redigeret d. 11.07.2008 18:26 af Bruger #3343
Jeg er glad for at kunne hjælpe dig :) Hvis du har et problem i fremtiden så smid det her ind, der er mange som gerne vil hjælpe, og et lille problem som det der er spild af penge :p

Så selv tak :)
-Dennis

Hej Dennis

Jeg takker mange gange. Problemet var måske lille, men for mig var det ikke ligefrem børnelogik! :P

Vi skal have flere af din slags, jeg er vant til at betale ved kasse 1 ved selv den mindste assistance mht. programmering.

Ville du være interesseret i at PM din MSN/ICQ? Får højst sandsynligt brug for en dygtig programmør i fremtiden, til lidt småservice :P

Med velig hilsen,

Mikael Clemensen

t