Acces denied for user til MySQL db

Tags:    databaser

Hejsa jeg er nybegynder i PHP og MYSQL universet.

Jeg har fulgt et par guides rundt omkrig på nettet for at lave en søge funktion der kan søge i en MySQL db. Jeg stødte ind i nogle fejl undervejs som jeg fik rettet men har nu fundet et som jeg ikke kan finde nogen løsning på.

Når jeg reloader siden får jeg denne fejlmeddelse.
"
Access denied for user 'senaratne_dk'@'%' to database 'bpo'
"

Ja jeg kan regne ud at det er noget med brugeren til min database. Webhotellet/Databasen ligger hos www.one.com for at connecte til databasen foreslår one.com at PHP connection string skal se sådan her ud.
Fold kodeboks ind/udKode 

mine egne koder ser sådan her ud. connect.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Index.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan ikke se nogen steder i PHPMyAdmin at jeg kan/skal knytte brugeren til databasen bpo.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Ranil,

Det er ikke kun ved reload...

Prøv at udskifte med...
Fold kodeboks ind/udKode 

Med venlig hilsen
Ieet

Indlæg senest redigeret d. 11.07.2008 15:52 af Bruger #12836

Hej Ranil,

Virker siden og viser den noget fra den pågældende database og tabel første gang du loader siden?

Med venlig hilsen
Ieet

ja som udgangspunkt virker siden. den returnerer bare den fejlmeddelese.

du kan se her www.senaratne.dk/search

Den returnerede en fejl i det du foreslog, fejlen var i 3. linie. jeg slettede $db så den ser således ud nu
Fold kodeboks ind/udKode 

Nu returnerer den ingen fejl, men nu lister den databasen selv om jeg ikke har søgt i den

Hej Ranil,

Det ville den første side som du linkede også have gjort. Nu virker den bare...

Med venlig hilsen
Ieet

hmmm det jeg troede den ville gøre var at når jeg søger efter noget bestemt så lister den det jeg søger efter ikke hele databasen. er det muligt at få den til det?

jeg kan se at navnet på html formen ikke er knyttet til scriptet. Navnet på search form hedder q(den er taget fra den side jeg fandt den på. men hvordan fortæller jeg php scriptet at den er knyttet til søge funktionen.

Fold kodeboks ind/udKode 

Ok jeg fik en løsning på user problemet, så jeg lukker denne tråd og laver måske en anden med selve søge delen.

Tak til Ieet for hjælpen.

t