"skygge" i siden

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej
Jeg har fået det problem af jeg er i gang med at lave en side der er opløsnings venlig, ved at bruge % i stedet for px.
Samtidelige skal siden ha' nogle "skygger" som jeg kalder dem, de vil sige en overgang fra en div boks, med en border(grå) og ud til bodyens baggrundsfarve (hvid), jeg ville være gladest for et billede da det ser bedre ud.

17 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Bimbom,

Jeg blev single for nogle måneder siden... er allerede godt træt af det.

... Og den div kode du har postet scalerer ganske godt. Nu vil jeg bare meget gerne have skygge i højre side, og bunden af div'en...

Jeg kan også godt få det til at blive med skygge både i bunden og i højre siden for div'en - men hjørnet (nederste højre) hvor de 2 skygge sider møddes driller.

Har du en løsning gemt i ærmet?

Med venlig hilsen
Ieet

Ps. Det er pga dette at jeg ikke har skygger på mine divs i nogle af mine designs. Har faktisdk aldrig fundet en god løsning selv.

Ja, jeg ved lige, hvad du mangler... :)
Kan jeg bede om din email, så vil jeg sende dig nogle sider fra en bod, jeg har, der forklarer det glimrende.

Så kan du måske lave en kort redegørelse senere i denne tråd som opsamling?

Bimbom

Hej Bimbom,

Tak for linket...

Det fik mig inspireret og fik det til at virke.
Jeg lavede følgende forandring dog; baggrunden på den bagerste div er sat til en ensfarvet 70% transperant sort. Dermed vil denne ligne en skygge...

Jeg mister det afrundede hjørne nederst til højre, men det har min oprindelige div heller ikke.

Med venlig hilsen
Ieet

Ps. Så mangler jeg bare at din søster eller veninde ringer :)

Ps. Så mangler jeg bare at din søster eller veninde ringer :)

He he...
Er igang med at indhente oplysninger... ;)

Hej
Jeg har fået det problem af jeg er i gang med at lave en side der er opløsnings venlig, ved at bruge % i stedet for px.
Samtidelige skal siden ha' nogle "skygger" som jeg kalder dem, de vil sige en overgang fra en div boks, med en border(grå) og ud til bodyens baggrundsfarve (hvid), jeg ville være gladest for et billede da det ser bedre ud.

Fik du overhovedet svar?

Hej,

Som Bimboms sidste link skrev...

Lav 2 Divs, shadow.jpg er en 70% transperant sort jpg.

Fold kodeboks ind/udKode 

Med venlig hilsen
Ieet

Ps. Nice bimbom :D

Indlæg senest redigeret d. 14.07.2008 15:37 af Bruger #12836
<< < 12 > >>
t