"skygge" i siden

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej
Jeg har fået det problem af jeg er i gang med at lave en side der er opløsnings venlig, ved at bruge % i stedet for px.
Samtidelige skal siden ha' nogle "skygger" som jeg kalder dem, de vil sige en overgang fra en div boks, med en border(grå) og ud til bodyens baggrundsfarve (hvid), jeg ville være gladest for et billede da det ser bedre ud.

17 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Bimbom,

Det er ikke min metode.

Han har et
Fold kodeboks ind/udKode 

i hans HTML. Det er dette tag som han gerne vil have skygge på - dette betyder at bræden af denne div er afhængig af vinduets størrelse.

Eller rettere, det er det tag jeg vil have skygge på :D

Vil gerne se din løsning til det, for så slipper jeg for at komme på en selv. Jeg er ikke utilfreds med din måde, men jeg kan ikke få den til det jeg vil (og har ikke en selv).

BTW, har du en sød veninde eller søster som mangler en single fyr...?

Med venlig hilsen
Ieet

Hvis du har din div

HTML:
Fold kodeboks ind/udKode 

CSS:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har selv brugt samme fremgangsmåde til en boks med runde hjørner på min egen hjemmeside.. Virker fint :)

Indlæg senest redigeret d. 11.07.2008 16:41 af Bruger #11361
Hvis du har din div

HTML:
Fold kodeboks ind/udKode 

CSS:
Fold kodeboks ind/udKode 

ps. Til Ieet. Joh, det kan nok være, jeg har sådan en søster-eller to... Hvorfor?

Jeg har selv brugt samme fremgangsmåde til en boks med runde hjørner på min egen hjemmeside.. Virker fint :)

Hmm...
med ovenstående metode, vill jeg være nervøs for, om skyggen i venstre side ville være flexibel og kunne udvide sig sammen med indholdet...

Fungerede det for dig?

Jeg ville rettere tænke, at du skulle have to divs, og at begge billeder bør ligge som baggrund og ude i css'en. Ca sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

her er lidt tutorials, jeg har fundet til dig, desværre fandt jeg ikke lige én på dansk:

http://shapeshed.com/journal/drop_shadows_with_css/

http://alistapart.com/articles/cssdropshadows/

Du skal "bare" lave en grå skygge på hvid baggrund i photoshop og bruge det som baggrund på dine boxe/divs...

Håber du kan bruge tutorials'ene. Det er lidt af en længere forklaring. :)

Tak for hjælpen, desvære er det ikke dette jeg leder efter, for dette viste jeg i forvejen :D
Vis man bruger dette skal det være en "fast" opløsning fx. 1024x800 for ellers virker den ikke

Nej det behøver ikke vær en fast opløsning.
Hvis det fx er på din wrapper, du ønsker denne slags dropshadow, kan du give et baggrundsbillede, som gentager sig selv vertikalt, og som du placerer i højre side evt med en minus-margin.

Forstår du hvad jeg mener?

Eller er det mig, der ikke forstår hvad du mener?

Kan du evt linke til at d´sted, hvor teknikken bliver brugt?

Hej Bimbom,

Kan du ikke lave en <div> med:
width: 75%

Og så give den en drop shadow. Intet andet på siden.

Det er sådan et eksempel som han herne vil se.

Med venlig hilsen
Ieet

Hej Bimbom,

Kan du ikke lave en <div> med:
width: 75%

Og så give den en drop shadow. Intet andet på siden.

Det er sådan et eksempel som han herne vil se.

Med venlig hilsen
Ieet

Øh... width??
Nu har jeg helt mistet orienteringen om hvad denne tråd handler om? :)

Det kan godt være, at det som du og jeg taler om, Ieet, er det samme, men så kender jeg ikke din fremgangsmetode?
men vil gerne se den i action?

Nu skal jeg hjem og holde weekend og lege lidt med sIFR.

lige for at gøre det klart hvad det er jeg gerne vil ha' det til at se ud: http://jeso01.dk/hjemme.bmp

det vil jeg prøve, jeg sidder ikke lige ved min arbejdes computer, men jeg vil prøve den når jeg kommer hjem i aften

<< < 12 > >>
t