Åben ADODB til function

Tags:    .net

Hej!

Jeg sidder med mit første egentlige projekt i VB 2008 og har sådan set lavet siden.
Dog har vores host klaget over at jeg åbner flere hundrede forbindelser når man surfer på den, derfor vil jeg åbne forbindelsen når siden starter og lukke den når siden er loaded.

Jeg har dog det problem, at jeg ikke kan få min åbne ADO forbindelse til at fungere i de enkelte functions.

Jeg åbner forbindelsen i sub Page_Load i min code-behind:

Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
Dim objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Dim rResult As String = (objConn.Open(ConnectionString))
End Sub

I de enkelte functions kan jeg selvfølgelig ikke tilgå objConn, men jeg har ingen idé om hvad der skal til. Jeg har forsøgt med med at bruge 'ByVal objConn as Object' men uden held. Ydmere forsøge jeg at smide dem op i Partial Public Class _Default og lave dem som Public, men det kan heller ikke accepteres.

På forhånd tak for hjælpen

Edit:
Undskyld placeringen af emnet, jeg er ikke helt dus med siden endnu :)

Indlæg senest redigeret d. 10.07.2008 12:04 af Bruger #13985
Hvad med at lave et objekt der håndterer det, og ikke lade din side håndtere det? Jeg har i nogle løsninger lavet en singleton til at holde forbindelsen til databasen, og så lade den håndtere åben og luk til databasen. Dvs. ikke lave det i din pageLoad.

Hej, tak for dit svar.

Jeg har dog fået løst mit problem nu, ved at sætte en Public objConn As Object, og så i min page_load lave den om:
objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Dim rResult As String = (objConn.Open(ConnectionString))

Altså, er den nu public og kan tilgåes fra mine funktioner og så sparer jeg samtidig en masse arbejde i at lave mine funktioner om :)

t