Slet ved krys i checkbox

Tags:    php

Hey jeg er ved og lave en side hvor man skal kunne slette billeder fra ftp og mysql via en php side,

Er bare lidt lost på hvordan jeg skal gribe det an.

For man skal slette et billede skal man sætte et flueben i en checkbox.
Men spørgsmålet er så hvordan får den til og vide hvilken af checkboxene det er. Da der er 5 til hver profil og der er mange profiler.

den skal jo checke hvilken af checkboxene der er et flueben i og så skal den slette dem fra ftp serveren og skrive noget andet i mysql.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 09.07.2008 23:53 af Bruger #13905
10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville gøre det ved at give checkboksene nogle navne der bagefter kan løbes igennem af php'en. Det kunne fx være b1 -> b5, kan se du skriver fem filer ud pr. gang, og drefter lave en lykke:

Derved kan man find ud af hvilke der er tjekket af. Det der så skal laves der hvor der skal udføres noget er det værdien af den specifikke $_POST["b{$i}"] er. Værdien af de enkelte checkbokse kunne være et id fra din MySQL række billedet er i, eller bare stien til billedet.
En af checkboksene kunne derfor ligne:

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:33 af Bruger #13985
Som Ronnie skriver.

Fold kodeboks ind/udKode 

Men ja, igen som ROnnie skriver er det nok en god ide at gå ind diverse toturial sider, eller læse lidt om PHP generalt.

Indlæg senest redigeret d. 11.07.2008 14:14 af Bruger #13976
Nu har jeg lavet som ronnie sagde.

Men hvordan får jeg den til så til og slette dem ?
er fuldstadig lost med det her :(

Nu er jeg kommet så langt :D
Fold kodeboks ind/udKode 

Men sys ikke det ser helt rigtigt ud.. og tør ikke teste det hvis den sletter noget i min database

Er det ikke ligesom meningen at den skal slette noget i databasen, synes umidelbart det ser godt ud..

Nogle der kan sige hvorfor den ikke vil slette det billede man har valgt ?

Men planen er at den skal lave en update med de billeder man har valgt så der kommer et "Nofoto" billede istedet.

Indlæg senest redigeret d. 16.07.2008 22:09 af Bruger #13905

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:34 af Bruger #13985
t